شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#ریاست جمهوری#فرانسه

امروز برگزار می شود؛

انتخابات محلی فرانسه/ آزمونی برای نامزد راستگرایان افراطی

انتخابات محلی فرانسه/ آزمونی برای نامزد راستگرایان افراطی

«مارین لوپن» نامزد راستگرای افراطی فرانسه امیدوار است که از انتخابات محلی پیش رو به عنوان سکوی پرتابی برای ورود به کاخ ریاست جمهوری الیزه استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رای دهندگان فرانسوی در روز یکشنبه با شرکت در انتخابات محلی این کشور رای های خود را به صندوق ها می اندازند. این انتخابات، محبوبیت «مارین لوپن» نامزد راست افراطی را کمتر از یک سال به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، محک می زند.

پس از گذشت یک سال ونیم از وضع محدودیت های سختیگرانه و مقررات منع آمد و شد به علت همه گیری کرونا، این امر محتمل است که دور اول انتخابات در روز یکشنبه نتیجه دلچسبی برای «امانوئل ماکرون» نخست وزیر فعلی فرانسه در پی نداشته باشد. حزب ماکرون نیز پیش بینی کرده که وی در هیچکدام از ۱۳ ناحیه اصلی فرانسه پیروزی کسب نخواهد کرد.

مارین لوپن امیدوار است که ازتغییر رویکرد جدیدی که در آن از «فرگزیت» و لحن کلام خشمگینانه قبلی وی خبری نیست به نفع خود استفاده کند.

ترقی وی طی فعالیت های انتخاباتی اش با استفاده از به کارگیری مجدد مسائل مربوط به نظم و قانون علیرغم این حقیقت بوده است که در مناطق مختلف فرانسه نیروی پلیس قدرت مستقلی به شمار نمی رود.

به ادعای برخی کارشناسان، به نسبت ۱۰ سال گذشته، افراطی بودن لوپن در چشم فرانسویان و خطرش برای دموکراسی کمتر از قبل به نظر می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا و شکل گیری تدریجی اندیشه «ترامپیسم» در جهان، همزمان مارین لوپن سیاستمدار راستگرای افراطی فرانسوی نیز خط مشی سیاسی ترامپ و «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس را تبدیل به یک جریان فکری در جریان انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۷ در برابر رقیب انتخاباتی خود یعنی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فعلی این کشور تبدیل کرد.

علیرغم اینکه لوپن در انتخابات سال ۲۰۱۷ شکست خورد، جریان فکری و افراد با نفوذ اطراف وی همچنان در عرصه سیاست این کشور جولان می‌دهند و به عنوان آلترناتیو اصلی جریان سیاسی فعلی فرانسه مشغول به فعالیت هستند؛ تا جایی که در تاریخ ۲۱ فروردین ماه، لوپن رسماً نامزدی خود را برای انتخابات سال آینده فرانسه اعلام کرد.

وی که برای سومین بار نامزد ریاست جمهوری فرانسه می‌شود اعلام کرده است: «این نخستین بار است که من در نظرسنجی‌ها یک پیروزی ملموس کسب کرده‌ام».

سیاستمداران قدرتمند جناح راست در فرانسه نیز از اندیشه‌های وی حمایت حداکثری کرده و ظاهراً تمام تلاش خود را برای رسیدن به قدرت در این دور از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که قرار است در آوریل سال ۲۰۲۲ برگزار شود، به کار بسته‌اند.