شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#برجام#رئیسی

جدیدترین موضع آمریکا درباره مذاکرات احیای برجام پس از انتخاب رئیسی

وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری امشب ابراز تمایل کرد که پیشرفت‌های حاصل شده در مذاکرات وین تداوم یابد.

جدیدترین موضع آمریکا درباره مذاکرات احیای برجام پس از انتخاب رئیسی

به گزارش منیبان، جنیفر هنسلر (Jennifer Hansler) خبرنگار سی ان ان دقایقی پیش به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا توییت کرد: سیاست ما در قبال ایران برای پیشبرد منافع آمریکا و فارغ از آنکه قدرت در دست چه کسی است، طراحی شده است. ما تمایل داریم که پیشرفت معناداری را که در جریان آخرین دور مذاکرات وین به دست آمده تداوم بخشیم.

وی با اشاره به پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد، مدعی شد که ایرانیان از حق انتخاب رهبرانشان در یک فرآیند انتخاباتی آزاد و منصفانه «محروم شدند.»

پیشتر اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده بود که نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (یکشنبه ) به صورت حضوری در وین از سر گرفته می شود و شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها درباره اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

 در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است، این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتحانه‌های امورخارجه‌ ایران و گروه چهار به علاوه یک، برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

از سوی دیگر، سید ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در انتخاباتی که دیروز (جمعه) در سراسر کشور برگزار شد موفق به کسب بیش از ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار رأی (۶۲ درصد آرا) شد و به عنوان هشتمین رئیس‌جمهوری ایران از سوی مردم انتخاب شد.