شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#بانک مرکزی#قیمت
سمت و سوی قیمت طلا در هفته پیش رو

دو پیش بینی متفاوت از قیمت طلا/وحشت بازار ها از بانک مرکزی آمریکا

کدخبر: 420374
اقتصادنیوز : فروش به دلیل ترس در طلا می تواند کمی بیشتر طول بکشد چون کارشناسان وال استریت روی طلا همچنان نزولی اند ، اما بسیاری به دنبال خرید طلا در این قیمت هستند.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، فدرال رزرو وحشت قابل توجهی را در بازار فلزات گرانبها ایجاد کرده است. در حالی که هنوز برخی از احساسات صعودی در بازار وجود دارد ، برخی از تحلیلگران بازار می گویند که ممکن است مدتی طول بکشد تا طلا از تمام فشارهای فروش خارج شود.

آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که با پایان یافتن طلا در هفته با کاهش 100 دلاری ، احساسات در بازار فلزات گرانبها به طرز چشمگیری تغییر کرده است. فلز زرد بدترین عملکرد هفتگی خود را از 13 مارس 2020 مشاهده کرده است ، زمانی که بازارهای مالی به دلیل گسترش همه گیر COVID-19 با کاهش قیمت زیادی رو به رو شدند.

از اوایل آوریل زمانی که قیمت طلا در حال افزایش دو ماهه قیمت خود بود ، احساسات در میان سرمایه گذاران خرد به پایین ترین حد خود رسیده است.

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management ، گفت که اگرچه دیدگاه کارشناسان به سمت نزولی قابل توجه است ، اما جای تعجب نیست.

او افزود: از نظر فنی ، طلا قبل از نشست فدرال رزرو بیش از حد خریداری شده بود. در همان زمان ، دلار آمریکا بیش از حد فروخته شد. اقدام قیمت را یک حرکت اصلاحی بزرگ از موقعیت بیش از حد ادامه دار برای همه بازارهای مالی می داند.

او گفت: کل بازار به دنبال هر بهانه ای برای تعادل دوباره بود و آنها یک راهی را در بانک فدرال یافتند. من فکر می کنم که قیمت طلا کمی بیشتر نزولی است ، اما من فکر می کنم حرکت به 1700 دلار خریداران زیادی را به خود جلب کند.

photo_2021-06-19_15-26-32

این هفته 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، 10 یا 56٪ پیش بینی کاهش قیمت طلا را کردند. به طور همزمان ، تحلیلگران صعودی و خنثی در این هفته مساوی شدند و هر نظر چهار رأی یا 22٪ به دست آورد.

اگرچه تحلیلگران وال استریت در کوتاه مدت نزولی نسبت به طلا دارند ، اما بسیاری از تحلیلگران عملکرد فعلی قیمت را فشار کوتاه مدت فروش می دانند و بازار همچنان می تواند عقب نشینی کند.

در همین حال ، 2 هزار و 174 رای در نظرسنجی های آنلاین خرده فروشی به دست آمد. از این تعداد ، 1،127 پاسخ دهنده یا 52٪ به دنبال افزایش طلا در هفته آینده بودند. 670 نفر دیگر ، یا 31٪ ، کمتر اعلام کردند ، در حالی که 377 رای دهنده ، یا 17٪ ، بی طرف بودند.

هفته گذشته ، این نظرسنجی نشان داد که احساسات در میان تحلیلگران وال استریت در یک رابطه سه جانبه گرفتار شده است. در همان زمان ، سرمایه گذاران خرد در طلا صعودی بودند.

قیمت طلا به دنبال بسته شدن هفته بیش از 5 درصد است زیرا قیمت هر اونس نزدیک به پایین ترین سطح دو ماهه معامله می شود. این فروش پس از انتشار پیش بینی های اقتصادی به روز شده توسط فدرال رزرو انجام شد ، که نشان داد کمیته احتمال افزایش نرخ بهره را دو بار در سال 2023 می بیند. سه ماه پیش ، کمیته انتظار داشت نرخ بهره را حداقل تا سال 2024 بدون تغییر نگه دارد.

بانک مرکزی همچنین با رشد 7 درصدی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال جاری چشم انداز خود را برای رشد اقتصادی افزایش داد.

به گفته بسیاری از تحلیلگران ، گرچه دو سال دیگر افزایش بالقوه نرخ وجود دارد ، اما تغییر احساسات کافی بود تا سرمایه گذاران را در سراسر کشور جلب کند.

سیزینسکی گفت: این پیش بینی واقعی نیست. من تا دو سال دیگر به پیش بینی ها توجه نمی کنم. با این وجود ، آنها نشان می دهند که بانک فدرال شروع به فکر کردن در مورد چگونگی پایان دادن به این سیاست پولی سست کرده است. شما نمی توانید برای همیشه به چاپ پول ادامه دهید.

برخی از تحلیلگران گفته اند که واکنش طلا به پیش بینی فدرال رزرو بیش از حد استفاده شده است. آنها افزودند که وقتی گرد و غبار بشیند ، قیمت های پایین فرصت خوبی برای خرید است.

آدریان دی ، رئیس مدیریت دارایی روز آدریان ، گفت که انتظار دارد در کوتاه مدت قیمت های بالاتری را شاهد باشد.

او گفت :«رئیس فدرال رزرو به طور اساسی اعتراف کرد که آنها هیچ سرنخی ندارند که چگونه از این جایی که خودشان را قرار داده اند، خارج شوند. فدرال رزرو گفت که برای دو سال افزایش نرخ بهره وجود نخواهد داشت.»