به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ ما در اینجا قصد داریم روش هایی را به شما معرفی کنیم که با آنها می توانید برای مدت طولانی تری میوه ها و سبزیجات را تازه نگهداری کنید. اگر شما نیز از ترفندی آگاه هستید آن را با ما در میان بگذارید.

متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که روزانه یک یا دو تیکه میوه مصرف کنید. اما متاسفانه میوه ها زود خراب می شوند. نگداری میوه در یخچال یک راه حل خوب برای تازه نگه داشتن میوه است اما این کار باعث از دست رفتن طعم میوه می شود.

برای تازه نگهداشتن میوه هیچگاه ان را به صورت خیس و مرطوب درون یخچال قرار ندهید. موقع خوردن میوه می توانید آن را کم شسته و باقی آن را به صورت خشک درون یخچال قرار دهید.

اگر میزان زیادی سیب خریداری کرده اید و می خواهید آن را بیشتر از یک هفته در خانه نگهداری کنید بهترین راه پیچیدن آنها در دستمال کاغذی و قرار دادنشان در جای میوه یخچال است.

روش دیگر تازه نگهداشتن میوه برای مدت طولانی تر شستن آن با سرکه و نمک است. پس از خرید میوه آن را در سینک قرار داده و سپس یک لیوان سرکه و سپس یک قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید.

سرکه موم و سایر آلودگی های روی پوست میوه را از بین برده و همچنین از ایجاد کپک جلوگیری می کند. به علاوه نمک باعث از بین رفتن حشرات کوچک می شود و میوه را پاکیزه می کند.

برای تمیز شدن خوب میوه ها، اجازه دهید حداقل برای ده دقیقه در ترکیب آب و نمک خیس خورده، سپس آبکشی کرده و با دستمال کاغذی به خوبی خشک کنید. با این روش میوه ها برای مدتی بسیار طولانی تر سالم و تازه باقی می مانند.