الهام علی اف هم انتخاب آیت الله رئیسی را تبریک گفت

سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز (شنبه) در توئیترش از پیام تبریک رئیس جمهور آذربایجان به آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب خبر داد.

وی نوشت:  الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان انتخاب آیت الله رئیسی را صمیمانه تبریک گفت. آقای علی اف در این پیام روابط دو کشور را استراتژیک خواند و افزود فرصت های فراوانی برای گسترش روابط دو جانبه و همکاری های منطقه ای پیش روی دو کشور قرار دارد. 

متن کامل پیام تبریک رئیس جمهور آذربایجان خطاب به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

جناب آقای رئیسی،

 انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب  تبریک می گویم. جمهوری آذربایجان برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران که در طول تاریخ ریشه های دینی و فرهنگی مشترکی داشته است، اهمیت ویژه ای قائل است. وضعیت فعلی روابط ما که به سطح همکاری های استراتژیک رسیده است، خوشحال کننده است. سفرهای متقابل متعددی بین کشورهای ما، اسناد امضا شده، پروژه های مشترک و همچنین فعالیت موفق کمیسیون مشترک نقش مهمی در توسعه همکاری متقابل ما ایفا می کند. با آزادسازی سرزمین های باستانی و تاریخی آذربایجان از اشغال، مرز دولتی بین آذربایجان و ایران به طور کامل احیاء شده است. این وضعیت جدید فرصت های بزرگی برای تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه بین کشورهای ما و توسعه همکاری منطقه ای ایجاد می کند.

معتقدم روابط دوستانه و همکاری آذربایجان و ایران که مبتنی بر احترام متقابل و حسن همجواری است، با تلاش مشترک ما، مطابق با منافع مردمان و کشورهای ما از این به بعد نیز تقویت و گسترش خواهد یافت. برای شما آرزوی سلامتی، خوشبختی و موفقیت در فعالیت ها و مسئولیت آینده در راستای تامین رفاه مردم دوست و برادر ایران دارم.

با احترام

الهام علی اف

رئیس جمهور آذربایجان

گفتنی است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، برهم صالح رئیس جمهور عراق، رئیس جمهور ارمنستان، رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر عراق و همچنین عمران خان نخست وزیر پاکستان از جمله مقاماتی بودند که به آیت الله رئیسی تبریک گفتند.