شهرخبر

اعلام نتایج قطعی انتخابات شورای شهر کلات

انتخابات نمایه

فرماندار کلات از اعلام نتایج قطعی و رسمی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی این شهر خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی ناصری عنوان کرد: شهرستان کلات استان خراسان رضوی همچون سایر شهرهای ایران ماه‌هاست که خودش را برای برگزاری انتخابات آماده کرده‌ است و بیش از ۱۰۰۰ نفر عوامل اجرایی و... در بخش‌های مختلف برای برگزاری هر چه بهتر این انتخابات تلاش کردند.

ناصری اظهار کرد: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان کلات در دو حوزه‌ شهری شامل حوزه انتخاباتی کلات نادر و حوزه‌ انتخاباتی زاوین و همچنین ۴۸ حوزه روستایی برگزار شد.

وی با اشاره به حضور ۷۸ درصدی واجدین شرایط در انتخابات افزود: در شهرستان کلات حدود ۲۸ هزار نفر واجد شرایط رأی بودند که از این تعداد، قریب به ۲۲ هزار نفر در انتخابات شرکت کردند که بر همین اساس می‌توان گفت ۷۸ درصد واجدین شرایط در انتخابات حضور یافتند.

ناصری خاطر نشان کرد: در حوزه شهر کلات نادر و شهر زاوین ۴۷ نفر برای کسب ۱۰ کرسی انتخابات شورای اسلامی شهر با هم رقابت کردند و در روستاهای شهرستان نیز ۳۲۸ نفر برای کسب ۱۳۵ کرسی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در حوزه شهر کلات محمد پیرزاده دربندی با ۱۱۲۳ رأی، سعید عرفانی ابراهیمی با ۱۱۰۹ رأی، علی‌رضا حسن‌زاده با ۱۰۰۴ رأی، بهنام پیروی قلعه‌زو با ۷۳۹ رأی و رحمان الیاسی کلات با ۷۳۷ رأی به عنوان اعضای اصلی ششمین دوره شورای اسلامی شهر کلات انتخاب شدند همچنین محمد رضائی و ناصر رمضانی نیز به ترتیب با کسب ۷۳۵ و ۶۹۹ رأی به عنوان اعضای علی‌البدل مشخص شدند.

وی توضیح داد: شهرستان کلات شهری مرزی، گسترده و پراکنده و بعضا صعب‌العبور است و به همین دلیل کار احصای آرای مردم با سختی‌هایی همراه بود ولی خوشبختانه با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده‌ بود، سعی شد شرایط رأی دادن برای همه‌ مردم فراهم شود همچنین با توجه به این که جمعیت قابل‌ توجهی از مردم شهرستان کلات دامدار و عشایر هستند؛ با پیش‌بینی‌هایی که شده‌ بود آرای این عزیزان هم احصاء شد.

بنا بر گفته‌ فرماندار کلات، نسبت شرکت‌ کنندگان خانم به آقا در انتخابات، به ترتیب ۵۱ به ۴۹ در صد بود و بنا بر آمار، قریب به اتفاق گروه سنی که در شهرستان کلات در انتخابات شرکت کردند نیز مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال بود که اکثرا جوانان بودند.

منبع: ایسنا