شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#نتایج#نتایج انتخابات#فرماندار

نتایج انتخابات شوراهای اسلامی در قوچان اعلام شد

شورا

فرماندار شهرستان قوچان گفت: ۵۸ درصد واجدین شرایط شرکت در انتخابات در این شهرستان به‌ پای صندوق‌های اخذ رأی رفتند.

به گزارش مشرق، امین رضا مرآتی فرماندار شهرستان قوچان استان خراسان رضوی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، عنوان کرد: انتخابات خوبی در شهرستان برگزار شد و ضریب مشارکت خوب بود و استان خراسان رضوی به‌ عنوان چهارمین استان و شهرستان قوچان به‌ عنوان دومین شهر استان در حوزه مشارکت مردمی بوده است.

وی ادامه داد: در بحث شوراها شور و نشاط ویژه‌ای در حوزه‌های انتخابی شهر و روستاها شاهد بودیم و رقابت‌ها پررنگ و کمترین مشکلات را در حوزه برگزاری انتخابات شاهد بودیم و تنش جدی در هیچ بخشی نداشتیم تنها در بعضی از شعب اعتراضاتی را داشتیم که برطرف شد و به‌ صورت کلی برآیند خوبی در همه بخش‌ها وجود داشت.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۶۰۰۰ نفر در فرآیند برگزاری انتخابات در شهرستان قوچان بیان کرد: در شرایط رقابتی حتماً تخلفاتی صورت می‌گیرد اما تخلفات در شهرستان قوچان مستند و آشکار نبوده است و تنها چند مورد محدود که منجر به درگیری فیزیکی شده بوده است، گزارش شد و بانیان این موضوع احضار و تحت نظر قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان قوچان با بیان اینکه در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر قوچان ۳۷ هزار و ۷۰۲ تعرفه رأی به مصرف رسید، گفت: از میان ۳۷ هزار و ۶۰۴ برگ رأی مأخوذه تعداد ۳۴ هزار و ۲۱۱ برگه رأی صحیح وجود داشت و در نهایت علی شکفته با ۵۰۵۸ رأی بالاترین میزان رأی را به خود اختصاص داد.

همچنین مجید معتمدی با ۳۶۳۵ رأی، فاطمه شوشتری با ۳۵۷۳ رأی، عفت موسوی نژاد با ۳۵۵۶ رأی، علیرضا فخرآبادی با ۳۵۴۷ رأی، محمدحسین شریعت نژاد با ۳۳۳۶ رأی و محمدمهدی علیزاده با ۳۲۰۸ رأی به ششمین دوره شورای اسلامی شهر قوچان راه یافتند و علی حسین قاسم‌زاده با ۳۱۴۱ رأی، سید حسین شهیدی با ۳۱۳۶ رأی، محمد حسینی با ۳۰۲۳ رأی به‌ عنوان اعضای علی‌البدل شورای شهر قوچان انتخاب شدند.

مرآتی در ادامه اظهار کرد: در حوزه شوراهای اسلامی شهر قوچان عتیق (شهر کهنه) تعداد آرای مأخوذه ۲۳۵۵ رأی بوده است که از این میان ۸۵ رأی باطله و ۲۲۷۰ رأی صحیح داشتیم که از این میان سید مرتضی صادقیان با ۸۲۶ بیش‌ترین سهم را از میان آرا داشت و پس‌ از آن مجتبی دلگرم با ۵۲۹، اکرم حیدری با ۳۷۹ رأی، میثم مهمان‌دوست با ۳۴۷ رأی، علی قربانی جهان با ۳۳۶ رأی به‌ عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی شهر کهنه برگزیده شدند و محمد رضایی با ۳۰۴ رأی و ابوالفضل خلیب با ۳۰۰ رأی به‌عنوان دو عضو علی‌البدل معرفی شدند.

فرماندار شهرستان قوچان با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در شهر مرزی باجگیران نیز گفت: از میان ۳۲۴ برگه رأی تعداد ۳۲۰ برگه رأی صحیح و ۴ برگه رأی باطل به صندوق‌های اخذ رأی ریخته شد و از این میان عباسعلی جعفر نژاد با ۱۶۸ بیشترین تعداد آرا را از آن خود کرد.

همچنین ماهره آرمین با ۱۶۳ رأی، بهمن همراهی با ۱۵۳ رأی، امیرحسین محمد زاده با ۱۵۲ رأی و محمدعلی سرداریان با ۱۴۲ به عضویت ششمین دوره انتخابان شوراهای اسلامی شهر باجگیران در آمدند و حسن جعفر نژاد صفا با ۱۳۲ رأی و میلاد حکیمی با ۸۷ رأی اعضای علی‌البدل این دوره از شوراهای اسلامی شهر باجگیران معرفی شدند.

منبع: ایسنا