شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#افغانستان#پایتخت

افغانستان| طرح امنیتی منطقه شیعه‌نشین کابل «در اصول» تایید شد


افغانستان| طرح امنیتی منطقه شیعه‌نشین کابل «در اصول» تایید شد

با گذشت سه سال از بحث طرح امنیتی غرب کابل، معاون رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که اصول طرح تامین امنیت منطقه شیعه‌نشین پایتخت مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، درحالیکه منطقه شیعه‌نشین شهر کابل بارها مورد حملات هدفمند قرار گرفته است، «سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که طرح تامین امنیت این منطقه در اصول تایید شده است.

این طرح در جلسه ویژه امنیتی به ریاست رئیس جمهور افغانستان و با اشتراک معاونان ریاست جمهوری، مشاور امنیت ملی، سرپرست وزارت کشور، رئیس امنیت ملی، رئیس ستاد ارتش و معاون فنی دفتر شورای امنیت ملی «در اصول» مورد تایید قرار گرفته است.

دفتر مطبوعاتی سرور دانش افزود که به دفتر شورای امنیت ملی دستور داده شد که با ایجاد یک گروه کاری فنی با اشتراک نمایندگان معاونت‌های اول و دوم ریاست جمهوری، طرح متذکره را به صورت همه جانبه مورد ارزیابی قرار داده و طرح نهایی آن را با اقدامات واضح کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت در جلسه بعدی ارائه کند.

در این بیانیه آمده است که همچنین به ادارات مربوطه بویژه به وزارت کشور و ریاست امنیت ملی، دستور داده شد که هر کدام در حوزه کاری مربوط خود، اقدامات فوری را انجام دهند.

در دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان درباره زمان برگزاری جلسه بعدی برای ارائه طرح نهایی تامین امنیت غرب کابل چیزی گفته نشده است.

پیش از این «محمد هدایت» رئیس دفتر مطبوعاتی دانش درباره جزئیات این طرح گفته بود که در آن به اشرف غنی پیشنهاد شده تا تشکیلات پلیس و امنیت ملی افزایش یابد، مردم محل در تامین امنیت منطقه دخیل شوند و تعداد پاسگاه‌های پلیس و ارتش در مناطق آسیب‌پذیر غرب کابل افزایش باید.

گفتنی است که سه سال پیش نیز اشرف غنی وعده اجرای «طرح سبز امنیتی» را به ساکنان منطقه غرب کابل داده بود، اما این طرح تاکنون عملی نشده است و این منطقه بارها شاهد حملات انتحاری متعدد با تلفات بالا بوده است.

انتهای پیام/.