شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دستگیری سارق

دستگیری سارق منزل سلاح بدست

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه ای منزل که سلاح گرم همراه داشت خبر داد و گفت: با دستگیری متهم راز 4 سرقت دیگر فاش شد.

دستگیری سارق منزل سلاح بدست

به گزارش منیبان؛ سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در پی اعلام شکایت فردی مبنی بر اینکه چهارم خرداد ماه مقداری طلا و وجه نقد به ارزش ریالی حدود 8 میلیارد ریال از منزل پدر سالمندش سرقت گردیده است، بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

او عنوان کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پس از بازدید محل سرقت، با توجه به اینکه هیچگونه آثار تخریبی در محل مشاهده نشده بود، احتمال اینکه سرقت داخلی بوده و سارق یا سارقان کلید در اختیار داشته و قبلاً هم به محل تردد داشته اند محتمل بود.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: مع الوصف در راستای اثبات این فرضیه، تحقیقات از مظنونان و افرادی که به هر نحوی به محل تردد داشتند در دستور کار قرار گر فت. نهایتا با توجه به اینکه پدر شاکی فردی سالمند و ناتوان بوده و جهت پرستاری از وی شخصی به اسم نادر با معرفی از طرف شرکت خدماتی بعنوان پرستار استخدام شده بود و مکرراً در طول شبانه روز به محل تردد داشته بعنوان مظنون ردیف اول شناسایی و ششم خرداد ماه با تلاش کارآگاهان دستگیر که در حین دستگیری یک قبضه اسلحه کلت کمری 9 میلیمتری بهمراه دو تیغه خشاب و 24 تیر فشنگ جنگی ویک قوطی افشانه اشک آور از وی کشف و به پایگاه منتقل گردید.

این مقام انتظامی تصریح کرد: نادر در تحقیقات اولیه بشدت منکر بزه سرقت از منزل شاکی بوده و اظهار داشت که اسلحه را از صیادی در شهرستان بهشهر به مبلغ 10 میلیون تومان و صرفاً جهت دفاع از خودم خریداری کرده ام. با توجه به اظهارات متناقض متهم در خصوص بزه انتسابی و علت حمل سلاح گرم و افشانه، لذا تحقیقات با حساسیت بیشتری انجام و با استعلام سوابق کیفری متهم مشخص شد وی دارای 4 فقره سابقه کیفری در شهرستان مشهد بوده و در حال حاضر نیز تحت تعقیب پایگاههای شمال و غرب پلیس آگاهی مشهد و یکفقره سابقه دستگیری در کلانتری 140 باغ فیض تهران میباشد.

سرهنگ عزیزخانی افزود: با توجه به مستندات موجود، متهم ناچاراً لب به اعتراف گشوده و به سرقت از منزل شاکی اعتراف نمود؛ همچنین نامبرده افزود که در سال 1395 با استفاده از قرص خواب آور اقدام به بیهوش کردن یک راننده تاکسی کردم، سپس خودرو و مقداری وجه نقد از وی را سرقت نمودم.

نادر در خصوص دستگیری خود توسط عوامل کلانتری باغ فیض هم اظهار داشت؛ فروردین امسال بعنوان پرستار فرد سالمندی مشغول بودم که پس از مدتی فعالیت و بررسی وضعیت ساکنین ساختمان تصمیم گرفتم از واحد روبرویی سرقت انجام دهم ولی حین شروع به سرقت احدی از ساکنین ساختمان به حضور من در آن ساعت شب ظنین شد و با پلیس 110 تماس گرفت و توسط پلیس دستگیرشدم.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: با توجه به مستندات موجود و دلایل بدست آمده و انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم که از سارقان حرفه ای و سابقه دار بوده با ترفند پوششی تحت عنوان پرستار افراد سالمند ابتدا بعنوان پرستار شروع به فعالیت مینماید و پس از مدتی فعالیت پرستاری و شناسایی دقیق محل و اموال با ارزش در فرصتی مناسب اقدام به سرقت از منازل می نماید و از آنجایکه احتمال انجام وقوعات مشابه دیگری توسط متهم متصور میباشد اقدامات و تحقیقات در خصوص شناسایی سایر محل های سرقت و بررسی پیرامون اماکنی که متهم قبلا مشغول به فعالیت پرستاری بوده از حیث احتمال وقوع سرقت و اطلاع رسانی به سایر مراجع انتظامی در خصوص وقوعات مشابه احتمالی و همچنین شناسایی و دستگیری مالخران در حال انجام میباشد.

سرهنگ عزیزخانی با توجه به پرونده مطروحه چند توصیه داشتند که ابتدا از شرکت های خدماتی خواستند قبل از بکارگیری و استخدام نیروهای خود ابتدا از مراجع ذیصلاح سوابق متقاضی استخدام را استعلام کرده و سپس در صورت تایید با دریافت مدارک شناسایی معتبر شخص متقاضی را بکارگیری نمایند و همچنین به شهروندان نیز توصیه کردند برای استفاده از نیرو های پرستار و خدماتی از شرکت های معتبر و شناخته شده اقدام کرده تا با جرایمی این چنینی مواجه نباشیم.