شهر خبر

با صدور پیام‌هایی جداگانه صورت گرفت؛

تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات

تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات

مقامات کشورهای مختلف جهان پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مقامات کشورهای مختلف جهان پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند. در همین ارتباط، «برهم صالح» پیامی را خطاب به رئیس جمهور منتخب ایران صادر کرد.

بر اساس این گزارش، صالح در پیام خود خطاب به رئیسی آورده است: پیروزی شما در جریان سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

از سوی دیگر، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران پیامی را خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر کرده است. او در این پیام آورده است: ایران همانطور که پیشتر عظمت و بزرگی خود در ایستادگی در برابر تحریم ها را نشان داده بود، اکنون نیز عظمت خود در برگزاری انتخابات را نشان داد.

در همین حال، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت و دولت ایران تبریک گفت و نوشت: موفقیت تجربه دموکراتیک و اجرای سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.

وی ضمن تبریک به سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در این پیام آورده است: همچنین برخورداری از اعتماد ملت در چهار سال آینده را به جناب آقای سید ابراهیم رئیسی تبریک می‌گوییم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان اظهار امیدواری کرده است که این انتخاب آغازگر دوره سیاسی تازه‌ای باشد که موجب حل مسائل در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شود. این درحالی است که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز با انتشار توئیتی به انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران واکنش نشان داده است.

تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات

دبیرکل حزب الله لبنان در این توئیت ضمن انتشار تصویری از دیدار پیشین خود با سید ابراهیم رئیسی، نوشته است: سَلَامٌ عَلَیٰ إِبْرَاهِیمَ.