شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایتالیا#کرونا#جدید

بحران کرونا عامل افزایش چشمگیر فقر در ایتالیا


بحران کرونا عامل افزایش چشمگیر فقر در ایتالیا

یک روزنامه سوئیسی با استناد به محاسبات اداره آمار ایتالیا در مطلبی نوشت: کرونا در کنار مرگ و بیماری فقری جدید را برای این کشور به ارمغان آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، روزنامه "تاگس آنسایگر" سوئیس افزایش چشمگیر فقر در ایتالیا را به عنوان زخم بزرگ پاندمی به کشور ایتالیا ارزیابی کرده و نوشت: این پاندمی در کنار بیماری و مرگ همچنین فقر جدید را برای این کشور به همراه آورد.

بر اساس محاسبات اداره آمار ملی ایتالیا شمار ساکنان این کشور که در فقر مطلق زندگی می کنند سال گذشته به سطح رکورد بالایی افزایش پیدا کرده است. بر این اساس در سال 2020 بیش از 2 میلیون خانواده در ایتالیا دچار فقر مطلق بودند که شامل 7.7 درصد کل خانواده ها در این کشور بوده است. در سال 2019 این رقم 6.4 درصد بود.

بر اساس محاسبات اداره آمار ملی ایتالیا ( ایستات) حدود 5.6 میلیون ایتالیایی کاملا فقیر هستند که تعداد آن ها حدود یک میلیون بیشتر از سال قبل است و این نشان می دهد که تقریبا از هر 10 نفر یکی در این کشور در فقر مطلق زندگی می کند.

آمار ارقام اعلام شده نشان دهنده مسئله دیگری در این کشور هم هست و آن این است که برای اولین بار یک پدیده اجتماعی رخ داده و یک جامعه اقتصادی از هم گسیخته را ایجاد کرده به گونه ای که بر اساس آمارها فقر در شمال ایتالیا که مرفه تر است در دوران بحران کرونا دو برابر بیشتر از جنوب این کشور رشد کرده است.

نشانه هایی از این مسئله از مدتها قبل از انتشار این گزارش در ایتالیا دیده می شد و زمانی که بعد از اولین قرنطینه کرونایی در بهار سال 2020 آشپزخانه های کوچک و سازمان های خیریه دوباره مجاز به فعالیت شدند صف های ایجاد شده مقابل این نهادها بیش از هر زمان دیگری در بسیاری شهرهای مهم ایتالیا طولانی بود.

یکی از پروفسورهای تاریخ دانشگاه رم و مسئولین این خیریه ها در این باره گفته است که : ما مراکز توزیع مواد غذایی در رم را در این دوران از 3 به 28 مرکز افزایش دادیم و گرسنگی بزرگترین مسئله بود.

در بخش پایانی این گزارش با اشاره به بیکاری بسیاری از ایتالیای ها و بخصوص جوانان در دوران پاندمی آمده است: این همه گیری این درام را تشدید کرد. در گروه سنی بین 18 تا 34 سال در سال 2020 فقر به صورت ویژه تشدید شد.

ایتالیا از جمله کشورهایی در اروپا بود که به شدت تحت تاثیر بحران کرونا و عواقب وخیم آن قرار گرفت.

بر اساس جدیدترین آمارها در این کشور تا به حال 4,250,902 نفر به کرونا مبتلا شده و 127225 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/