شهر خبر

بازتاب پیروزی رئیسی در رسانه‌های جهان | سید محرومان رئیس جمهوری ایران شد

بسیاری از رسانه‌های مهم جهان از آمریکا و اروپا گرفته تا هند و دیگر کشورهای آسیایی خبر پیروزی سیدابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران پوشش دادند.

ابراهيم رئيسي

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه معتبر نیویورک تایمز در آمریکا با اشاره به پذیرش شکست از سوی رقیبان آیت‌الله رئیسی نوشت: رئیس قوه قضاییه ایران که پیش از اعلام نتایج هم از پیروزی خود در انتخابات مطمئن به نظر می‌رسید، روز شنبه به شکل رسمی هشتمین رئیس جمهوری ایران لقب گرفت. دویچه وله آلمان و سی‌ان‌ان آمریکا هم با ادبیاتی مشابه از پایان رقابت برای انتخاب جانشینی حسن روحانی با پیروزی رئیسی خبر دادند. هندوستان تایمز با تیتر «قهرمان فقرا» یا همان «سید محرومان» به انتخاب رئیسی واکنش نشان داد و شبکه تی‌آرتی ترکیه با اشاره به پیروزی رئیسی، پیام تبریک روحانی را به مردم برجسته کرد.

نکته مهم خبر برنده شدن رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری از نگاه شبکه الجزیره، رای دست‌نیافتنی او در رقابت با سه نامزد دیگر بود و یورونیوز در این میان به رای ۶۲ درصدی فرد پیروز بر اساس نخستین برآوردهای شمارش آرا اشاره کرد. اشپیگل و زددی‌اف و دیگر رسانه‌های مهم آلمان هم در میان خبرهای مهم خود سراغی از انتخابات ریاست جمهوری ایران و پیروزی سیدابراهیم رئیسی گرفتند و فایننشال تایمز هم فاصله بسیار زیاد فرد پیروز را با رقیبان برجسته کرد.

خبرنگار گاردین انگلیس در تحلیل حود از انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: همزمان با ادامه یافتن شمارش آرا، رقیبان رئیسی پیروزی او را پذیرفتند و به نامزد برنده تبریک گفتند. نتایج رسمی انتخابات در شرایطی اعلام می‌شود که ایران در تدارک رسیدن به یک توافق با غرب و احیای برجام است. رئیسی ۶۰ ساله قدرت را در حالی از حسن روحانی تحویل می‌گیرد که بازگشتن آمریکا به توافق هسته‌ای یکی از چالش‌های مهم او خواهد بود.