شهر خبر

خبری خوش درباره یک واریزی مهم

قائم مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با واریز ۷۰ هزار میلیارد ریال به حساب کشاورزان خوزستان، طلب گندم‌کاران و کلزاکاران خوزستانی پرداخت شد.

اقتصاد خبری خوش درباره یک واریزی مهم

 بنا به اعلام روابط‌عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران ، حسن حنان در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی با سیلوداران بخش خصوصی، کارخانجات آرد سازی و شرکت‌های حمل و نقل در استان خوزستان گفت : این استان با وجود خشکسالی عملکرد قابل قبولی در تولید و خرید تضمینی این کالای راهبردی کشور داشته و این نشان از برنامه ریزی صحیح، جدیت و مسوولیت پذیری همه عوامل تولید و خرید تضمینی گندم دارد.

قائم مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه نگاه ما به خوزستان ملی است و در شرایط فعلی باید نسبت به خروج گندم مازاد بر نیاز استان اقدام کنیم گفت:استان خوزستان به دلیل تولید گندم با کیفیت همچنین تولید بیش از مصرف سالانه خود می‌تواند نقش موثری در کیفی سازی تولید نان کشور داشته باشد.

وی افزود:بخش عمده محصول برداشت شده در سیلو‌های ملکی و خصوصی خوزستان ذخیره سازی شده و از زمان آغاز برداشت در این استان تنها ۲۰۰ هزار تن گندم از طریق حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به سایر استان‌های کشور برای مخلوط شدن و افزایش راندمان تولید ارسال شده است؛ در این راستا طبق برنامه ریزی صورت گرفته باید در مدت کوتاهی حدود ۲۰۰ هزار تن دیگر از گندم‌های دپو شده در انبار‌های ذخیره‌سازی این استان به سایر استان‌هایی که گندم ضعیف‌تری تولید می‌کنند ارسال شود.

بر اساس این گزارش، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری را بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار تن خواند و افزود: همچنین امسال برای نخستین بار توانستیم رتبه نخست تولید دانه روغنی کلزا را با خرید بیش از ۱۰۱ هزار تن در کشور کسب کنیم و این افتخار بزرگی برای مدیران و کشاورزان این استان است.

جهان نژادیان افزود: شرایط و موقعیت استان خوزستان به دلیل وجود بندر امام خمینی (ره) و تبدیل این استان به دریچه ورود کالا‌های اساسی و همچنین سطح خرید بسیار بالای ۲ محصول راهبردی کشور نسبت به سایر استان‌های دیگر متمایز است و باید اقدامات مناسبی برای تسهیل عملیات محوله مهیا شود تا بتوانیم در شرایط حساس و مهم کشور همچنان روند رو به رشد خود را حفظ کنیم.

معاونان شرکت بازرگانی دولتی ایران در سفر به خوزستان از روند تخلیه و بارگیری غلات در بندر امام خمینی (ره) نیز دیدن کردند.

حدود ۸۵درصد حجم کالای اساسی شامل غلات و نهاده‌های دامی و طیور مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شود.

سال گذشته حدود ۱۳.۷میلیون تن کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد.

منبع: میزان