شهر خبر

قریشی: پاکستان طرفدار تسلط نظامی طالبان در افغانستان نیست


قریشی: پاکستان طرفدار تسلط نظامی طالبان در افغانستان نیست

وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که اسلام‌آباد خواستار حل سیاسی بحران افغانستان است و از تسلط نظامی طالبان در این کشور حمایت نمی‌کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان تاکید کرد که اسلام‌آباد طرفدار حل سیاسی بحران افغانستان از طریق گفت‌وگو است.

وی افزود که پاکستان به هیچ صورت طرفدار حل نظامی یا تسلط نظامی طالبان نیست و بر آمادگی اسلام‌آباد برای کمک به افغانستان جهت رسیدن به صلح تاکید کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط شورای عالی مصالحه افغانستان، قریشی در ادامه اظهارداشت که سیاست پاکستان در منطقه تغییر کرده است و اکنون اسلام‌آباد برای توسعه و اتصال منطقه‌ای دید اقتصاد محور در منطقه را دنبال می‌کند و تحقق این دیدگاه مستلزم صلح و ثبات در افغانستان است.

عبدالله نیز در این دیدار ضمن اینکه قریشی را در جریان آخرین وضعیت تلاش‌های صلح و تحولات امنیتی قرار داد، بر اراده مردم افغانستان برای دستیابی به صلح تاکید کرد.

رئیس شورای عالی مصالحه همچنین نقش پاکستان را در تامین صلح و ثبات در افغانستان مهم خواند و بر آغاز مذاکرات معنادار و استفاده از فرصت برای دست‌یافتن به صلح تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان روزهای گذشته به طلوع نیوز گفته بود که اگر قرار است با افغانستان همسایه خوبی باشیم، بنابراین خط دیورند به رسمیت شناخته شود.

این اظهارات وزیر امور خارجه پاکستان در حالی مطرح می‌شود که مقامات افغان و پاکستانی همواره یکدیگر را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند.

پیش از این، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان در سفر به ولایت ننگرهار در شرق این کشور از اسلام‌آباد انتقادات شدیدی کرد که واکنش مقامات پاکستانی را در پی داشت.

قریشی گفته بود که وزارت امور خارجه پاکستان، روابطش را با حمدالله محب به دلیل اظهاراتش درباره این کشور قطع کرده است.

انتهای پیام/.