شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#یمن#کودکان

باج گیری با هدف ابقای «گوترش» در مقام دبیرکل سازمان ملل


باج گیری با هدف ابقای «گوترش» در مقام دبیرکل سازمان ملل

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن با اشاره به تصمیم «آنتونیو گوترش» در قرار دادن انصارالله در فهرست ناقض حقوق کودکان آنرا باج گیری خواهی سیاسی دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» عضو سیاسی انصارالله یمن از تصمیم «آنتونیو گوترش» در قرار دادن انصارالله در فهرست ناقض حقوق کودکان و تبرئه ائتلاف سعودی به شدت انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: تصمیم سازمان ملل بر اساس مستندات میدانی و گزارش‌های کمیته‌های مستقل نیست.

الحوثی گفت: این تصمیم نشان دهنده این معامله باج گیرانه برای انتخاب مجدد «گوترش» به عنوان دبیر کل سازمان ملل است همانطور که «بان کی مون» دبیر کل سابق در معرض باج گیری قرار گرفت و سعودی را از فهرست ننگین حذف کرد.

سازمان ملل جمعه در گزارشی اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل تصمیم گرفته است که نام جنبش انصارالله را در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار دهد.

 

گفتنی است که «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت صنعاء در مذاکرات صلح یمن دیروز در سخنانی گفت که آمریکا می‌خواهد سناریوهای خود در یمن را اجرایی کند و به همین دلیل به رنج‌های ملت یمن اعتنایی نمی‌کند.

عبدالسلام تأکید کرد که کشورهای متجاوز از طرف‌های یمنی می‌خواهند که با ادامه محاصره موافقت کنند. هنوز پیشرفتی در گفت‌وگوها حاصل نشده است، اما تلاش‌ها برای توقف حملات و لغو محاصره ادامه دارد.

وی با اشاره به اقدام اخیر سازمان ملل در قرار دادن نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق کودکان یمن گفت که تصمیمات این نهاد بین المللی در چارچوب قوانین سیاسی است و به عنوان بلندگوی تبلیغاتی برای کشورهای ابرقدرت فعالیت می‌کند.

به گزارش المسیره، رئیس هیئت صنعاء در مذاکرات صلح یمن تصریح کرد: اقدام سازمان ملل در قرار گرفتن نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق کودک مغرضانه است.

وی با اشاره به کشتار کودکان یمنی از سوی ائتلاف سعودی طی بیش از شش سال اخیر جنگ یمن گفت که کشورهای متجاوز بدترین جنایات را در حق کودکان یمنی مرتکب شده‌اند، اما نام آنها در لیست ناقضان حقوق کودکان قرار ندارد.

تجمع اعتراض آمیز در محکومیت تصمیم سعودی درباره حج

تجمع اعتراض آمیزی در استان حجه یمن در محکومیت تصمیم سعودی در ممانعت از ادای فریضه حج امسال برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز  این تصمیم را مورد انزجار قرار دادند و اعلام کردند که این تصمیم در راستای همسویی با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازداشت مسلمانان از انجام فریضه حج رخ می‌دهد.

در بیانیه صادره از این تجمع آمده است: ادامه اقدام آمریکا و عربستان در توقیف کشتی‌های حامل سوخت و ممانعت از ورود آنها به بندر الحدیده، محکوم است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که به ائتلاف سعودی فشار وارد کند تا اجازه ورود کشتی‌های حامل سوخت را به یمن بدهد و از بروز فاجعه انسانی جلوگیری شود.

انتهای پیام/