شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

ورود مسافر بدون تست منفی کرونا به استان ممنوع شد

ورود مسافر بدون تست منفی کرونا به استان ممنوع شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ورود مسافر از مسیرهای هوایی داخلی، راه آهن و پایانه های مسافری بدون تست منفی کرونا از روز شنبه 29خرداد به هرمزگان ممنوع است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر حسین فرشیدی افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی از تاریخ یاد شده برای نمونه گیری از مسافران، در فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و پایانه های مسافری استان مستقر می شوند و فقط در صورت منفی بودن تست کرونا، به مسافران اجازه ورود داده می شود.

وی با تشریح وضعیت بحرانی کرونا در استان اجرای این طرح را بسیار ضروری توصیف کرد و خواستار همکاری و حمایت همه جانبه سایر نهادها و دستگاه های دولتی و مردم برای اجرای آن شد.

دکتر فرشیدی هشدار داد: اگر وضعیت کنونی ادامه پیدا کند با افزایش موارد فوتی و بستری روبرو خواهیم بود و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان روزانه به بالای 10نفر خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: این در حالیست که اگر رعایت پروتکل ها به 50درصد برسد، شیب بیماری در استان پس از یک ماه، 50درصد کاهش خواهد داشت و چنانچه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی 2برابر بیش از میزان کنونی شود، از 15تیرماه، تعداد بیماران بدحال و بستری و آمار فوتی ها به شدت کاهش خواهد یافت.

وی استفاده از 2ماسک در محل های شلوغ، محدود شدن خروج از منزل فقط برای موارد ضروری و حیاتی، تعطیلی کامل دید و بازدیدها و دورهمی ها و پیش بینی تهویه مناسب در محل های مختلف را از مواردی دانست که باید مورد توجه جدی همگانی قرار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: سال گذشته فقط با سوش چینی کرونا در استان مواجه بودیم اما امسال همه موارد تشخیصی از نوع سوش انگلیسی با میزان ابتلا و سرایت بالاست که هر فرد آلوده، در صورت رعایت نکردن کامل قرنطینه، حداقل هفت نفر را مبتلا می کند و بر همین اساس با قطعیت اعلام می کنیم اگر یکی از اعضای خانواده مبتلا شود، تمام اعضای خانواده وی نیز آلوده به ویروس کرونا هستند.

به گفته دکتر فرشیدی هم اکنون میزان آلودگی در اداره های دولتی و به ویژه بانک ها به دلیل رعایت نشدن پروتکل ها و نبود تهویه مناسب زیاد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: بر همین مبنا شیوه نامه نصب و بکارگیری سیستم های تهویه در ادارات را به ستاد استانی مدیریت کرونا ارائه داده و حتی نوع و قدرت مناسب دستگاه های تهویه را نیز مشخص کرده ایم.

وی با اشاره به رعایت نشدن بسیاری از مسائل ضروری برای کاهش کرونا در استان مانند برپا نشدن مجالس عروسی و سوگواری، کنترل رفت و آمدهای جاده ای، منع رفت و آمد شبانه شهری و حضور یک سوم کارمندان در ادارات اظهار داشت: اجرایی شدن هر یک از این موارد، متولیان خاص خود را دارد که در این زمینه با مشکلات مشهود و غیرقابل انکاری مواجه هستیم.

منبع: ایرنا