شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا#ایالات متحده#رئیس جمهور

درخواست بایدن و هریس از آمریکایی‌ها برای دریافت سریع واکسن کرونا


درخواست بایدن و هریس از آمریکایی‌ها برای دریافت سریع واکسن کرونا

رئیس جمهور ایالات متحده و معاونش روز جمعه از شهروندان آمریکایی خواستند تا هرچه سریعتر واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، درخواست جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و معاونش کامالا هریس از شهروندان آمریکایی برای دریافت واکسن کرونا در حالی است که پیش بینی می شود کاخ سفید نمی تواند به اهداف تعیین شده برای واکسیناسیون در ماه آینده دست پیدا کند. شیوع گونه جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا نیز موجب نگرانی های جدی شده است.

 

بر اساس این گزارش، بایدن در اظهاراتی در کاخ سفید خطاب به مردم گفت: همین الان اقدام کنید، همین الان اقدام کنید.

وی به کسانی که هنوز واکسینه نشده‌اند، توصیه کرد با پزشکان و کسانی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، صحبت و مشورت کنند.

بایدن افزود: میزان مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان، در مناطقی که مردم در حال واکسینه شدن هستند، به طور چشمگیری کاهش داشته است ولی نه در سایر مناطق. تلفات کرونا و بستری شدن در بیمارستان نیز در برخی مناطق رو به افزایش است.

بعید به نظر می رسد که ایالات متحده بتواند به هدف بایدن برای واکسیناسیون 70 درصد بزرگسالان آمریکایی تا 4 جولای دست پیدا کند.

تا روز جمعه، حدود 65.1 درصد آمریکایی‌ها حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند. روند و سرعت واکسیناسیون در آمریکا باید طی دو هفته آینده بیش از دو برابر افزایش یابد تا کاخ سفید بتواند به هدف تعیین شده دست پیدا کند.

کاخ سفید تاکنون درباره این مساله اظهارنظر نکرده است. هم اکنون تنها 15 ایالت و واشنگتن دی سی به این هدف دست پیدا کرده‌اند.

در 150 روز گذشته آمریکا بیش از 300 میلیون دوز واکسن کرونا به شهروندانش تزریق کرده است.

تلفات کرونا در آمریکا اخیرا از مرز 600 هزار نفر فراتر رفته است. آمریکا همچنان یکی از بالاترین تلفات کرونا در جهان را در اختیار دارد. برزیل، بریتانیا و روسیه نیز از دیگر کشورهایی هستند که با تلفات سرانه بالای کرونا روبرو شده‌اند.

آمارهای کاخ سفید نشان می‌دهد تلفات کرونا در ایالات متحده از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن در ژانویه، بیش از 90 درصد کاهش داشته است، البته نسبت به زمانی که روزانه بیش از 3300 آمریکایی جان خود را از دست می دادند.

انتهای پیام/