شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آلودگی هوا

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۳/۲۹|هشدار افزایش آلودگی هوا و خسارت به محصولات کشاورزی


هواشناسی ایران 1400/03/29|هشدار افزایش آلودگی هوا و خسارت به محصولات کشاورزی

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به افزایش آلودگی هوا، وزش باد شدید و خسارت به محصولات کشاورزی از بارش‌های پراکنده در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر همراه با رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

طی این مدت به ویژه در ساعات بعدازظهر در استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، مرکزی، اصفهان، قم، یزد و جنوب سمنان افزایش سرعت وزش باد با احتمال خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا سه شنبه در شرق کشور واقع در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی شده که در برخی ساعات باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. امروز دریای خزر و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

 توصیف سامانه: افزایش میزان سرعت باد همراه با گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه 1400/03/29 : شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی.

یکشنبه 1400/03/30 : شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی.

دوشنبه 1400/03/31: شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: گردوخاک و کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده ای، سقوط بنرهای تبلیغاتی، خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد شدید یا غبار آلود شدن هوا.

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، رعایت حداکثری مقررات رانندگی در جاده های مواصلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم توسط دانشگاههای علوم پزشکی، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، احتیاط در تردد در جاده های برون شهری.

انتهای پیام/