به گزارش برنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قبل از هر چیز باید از حضور مردم در این مقطع تاریخی تشکر کرد. همه به صحنه آمدند تا این فضا ساخته شد.

وی افزود:  تشکر میکنم از وزارت بهداشت و درمان که خیلی تلاش کردند در این انتخابات پیک جدیدی شکل نگیرد.

دکتر روحانی ادامه داد: تشکر میکنم از همه عزیزانی که در طول هشت سال برای فضای مجازی و سایبری تلاش کردند و اگر این فضا نبود باز هم انتخابات نمی‌توانست گرم باشد.کار بزرگی بود که روز گذشته آرامشی در همه جا حاکم بود. فکر کنید روز گذشته بخشی از کشور آب و برق و سوخت نداشت، چه پیش می آمد.

وی با بیان این مطلب که منتخب معلوم هست، به منتخب مردم تبریک می گویم عنوان داشت: ۴۵ روز دیگر دولت پایان می یابد. ما بار سنگین مسئولیت سنگینی را در یک قرن گذشته بر دوش گرفتیم. روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هیچ کشوری در دنیا شرایط سخت ما را نداشت. ما 2 سال در جنگ اقتصادی بودیم و منابع مالی نداشتیم که به مردم بگوییم در منزل بمانید و ما هزینه های شما را پرداخت می کنیم. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، تحریم برای واکسن و ماسک را برمی داریم هرچه می گفتیم تحریم هستیم برخی تردید می کردند که چه کار به تحریم دارد، الحمدالله این آدم با زبان صریح، جنایت خود را برملا کرد و دو چیز مثل واکسن و ماسک را نام برد.

وی افزود: پول ما سال هاست در کشورهای مختلف که ادعا می کنند با تروریسم میانه ای ندارند از همسایگان گرفته تا کشورهای دور دست قفل است.ما نمی توانستیم پول برای خرید واکسن و تجهیزات جابجا کنیم اما مردم همکاری کردند و برخی با روی گشاده علیرغم سختی با ما برخورد کردند.

روحانی تصریح کرد: مدافعان سلامت شب و روز حضور داشتند و در این مدت تلاش کردند و کار بزرگی در بخش سلامت انجام گرفت. 1200 تخت بیمارستانی، روز 5 شنبه افتتاح کردیم. اول کرونا، 2 آزمایشگاه داشتیم و الان 400 آزمایشگاه داریم و تخت های ما در این مدت دو برابر شده، 185 سی تی اسکن در این مدت اضافه شده، 5500 دستگاه کمک تنفسی اضافه شده و داروی مورد نیاز طبی تهیه شده است.

وی افزود: یک نفر پشت در بیمارستان نمانده که این افتخار، شرکت های دانش بنیان و وزارت بهداشت است. رهبری و مراجع کمک و حمایت کردند، رهبری اعلام کردند همه به دستورات ستاد کرونا توجه کنند. امروز 73 امین جلسه کرونا را برگزار کردیم. ما ارزان ترین ماسک را در اختیار مردم قرار دادیم.

ادامه دارد....