شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#روسیه#نخست وزیر

تصمیم روسیه به برقراری مجدد پروازها به ترکیه


تصمیم روسیه به برقراری مجدد پروازها به ترکیه

معاون نخست وزیر روسیه از برقراری مجدد پروازها به ترکیه و چند کشور دیگر تا اواسط هفته جاری خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، تاتیانا گولیکوا معاون نخست وزیر روسیه در نشست خبری خود در مسکو که روز جمعه انجام گرفت گفت: هیئت روسی برای برقراری مجدد پرواز روسیه- ترکیه به این کشور سفر کرده و دیدارهایش به پایان رسید. 

وی با اشاره به تدابیری که از سوی ترکیه برای مقابله با شیوع کرونا در نظر گرفته شده از جمله واکسیناسیون در این کشور، اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام گرفته در این خصوص، از روز 22 ماه ژوئن پروازها مجدداً برقرار می شود.

گولیکوا همچنین افزود: در کنار ترکیه، برای آمریکا، بلژیک، بلغارستان، اردن، ایرلند و ایتالیا نیز تصمیم به برقراری مجدد پرواز گرفته شد.

اواخر فروردین ماه بود که مقامات معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: ما تصمیمی اتخاذ کرده ایم که خدمات هوایی منظم و چارتر را از فرودگاههای بین المللی روسیه به فرودگاه های ترکیه و بالعکس از 15 آوریل تا 1 ژوئن محدود کنیم، به جز پروازهای ضروری برای مشارکت شرکت سهامی کانسرم تیتان-2 در ساخت یک نیروگاه هسته ای و... به منظور بازگرداندن اتباع روسی که برای تعطیلات به ترکیه رفته اند.

وی افزود که دو پرواز از مسکو به استانبول و از استانبول به مسکو فقط در هر هفته به صورت متقابل مجاز است.

در همین چارچوب، محمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، تصمیم روسیه برای برقراری مجدد پروازها به این کشور را نشانگر امنیت توریسم در ترکیه خواند.

 

انتهای پیام/