شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#تولید نفت#اوپک#سال جاری

رشد محدود تولید نفت خام آمریکا به مدیریت بازار توسط اوپک کمک می‌کند


رشد محدود تولید نفت خام آمریکا به مدیریت بازار توسط اوپک کمک می‌کند

پیش‌بینی عدم افزایش شدید تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی کار را برای اوپک و متحدانش برای مدیریت بازار راحت‌تر می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، متخصصان صنعت نفت انتظار دارند تولید نفت آمریکا در 2021 علیرغم افزایش قیمت آن رشد محدودی داشته باشد. بنابراین اوپک توانایی بیشتری برای مدیریت بازار در کوتاه مدت قبل از افزایش قدرتمند تولید نفت شیل در 2022 دارد.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 مقامات کمیسیون اقتصادی اوپک و برخی متخصصان نفت در روز سه شنبه در اجلاسی با تمرکز تولید نفت آمریکا حضور داشتند. در حالیکه یک توافق کلی در مورد محدود بودن عرضه نفت آمریکا در سال جاری میلادی وجود دارد، تحلیلگران عقیده دارند تولید نفت این کشور در 2022 بین 500 هزار تا 1.5 میلیون بشکه در روز رشد خواهد داشت.

 تولید نفت شیل آمریکا معمولاً در مقابل افزایش قیمت نفت واکنش سریعی نشان میدهد. قیمت نفت این کشور در همین هفته به بالاترین رقم از اکتبر 2018 یعنی 73 دلار در هر بشکه رسیده است. ولی تولید‌کنندگان آمریکا همچنان بر دستور کار پرداخت سود سرمایه‌گذاران تمرکز دارند تا توسعه عرضه.

 در گزارش این جلسه آمده است  پیش‌بینی می‌شود تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی 200 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

 عدم افزایش شدید تولید نفت آمریکا کار را برای اوپک و متحدانش برای مدیریت بازار راحت‌تر می‌کند. ائتلاف اوپک پلاس به تدریج محدودیت عرضه نفت را کاهش داده و به دنبال افزایش تقاضا، تولید خود را بالا می‌برد.

 در جلسه فنی روز سه شنبه، برایند پیش‌بینی آژانس بین المللی انرژی، آرگوس مدیا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا، وود مکنزی، انرژی اینتلیجنس و انرژی اسپکتس محدود بودن تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی را نشان می‌داد.

 آخرین پیش‌بینی اوپک از تولید نفت آمریکا در 2021، 120 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 11.2 میلیون بشکه در روز رسیده است.

 انتهای پیام/43