شهر خبر

اولین شهری که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد /رئیسی اول شد، قاضی زاده آخر

کدخبر: 420235
نتایج نهایی شمارش آرای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی مناطق شهری شهرستان بجستان و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان اعلام شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فرماندار بجستان روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: در انتخابات شورای اسلامی شهر بجستان از مجموع چهار هزار و ۷۶۳ برگ رای صحیح حسین قربان زاده با هزار و ۹۶۸ رای ، سید مهدی مرجان با هزار و ۹۳۲ رای، مسلم سرمدی با هزار و ۹۱۴ رای و ابوالقاسم استادزاده بجستانی با هزار و ۷۵۲ رای و جعفر نقی زاده با هزار و ۵۰۰ رای به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی مشخص شدند. 

حسین ابراهیمی کردیانی گفت: سید مهدی مرجان زاده، حمید طحانیان بجستانی و رضا کریم زاده بجستانی به ترتیب با هزار و ۱۱۵، هزار و ۹۷ و ۷۹۹ رای نیز به عنوان اعضای علی البدل شورای شهر بجستان انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در انتخابات شورای اسلامی شهر یونسی هم از مجموع هزار و ۵۹۵ رای صحیح محمد معصومی با ۸۶۱ رای و حسین چوپانی با ۷۵۷ رای ، زهرا رزم آرا با ۷۲۳ رای و حسن ذاکر با ۴۴۲ رای و روح الله ارفع با ۳۳۵ رای به عنوان اعضای منتخب اعلام شدند.

فرماندار بجستان گفت: از مجموع ۱۴ هزار و ۵۵۰ برگ صحیح انتخابات ریاست جمهوری در بجستان سید ابراهیم رییسی ۱۱ هزار و ۹۷۳ رای، عبدالناصر  همتی هزار و ۱۶۶ رای، محسن رضایی میرقائد ۷۹۳ رای و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی  ۶۱۸ رای را به خود اختصاص دادند.

وی میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در شهرستان بجستان را ۶۸ درصد ذکر کرد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه جاری همزمان با سطح کشور در ۴۴ شعبه اخذ رای در شهرستان بجستان برگزار شد.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.