شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#تیم ملی#بحرین#تیم ملی ایران

رجبی در گفتگو با مهر:

کار تیم ملی ستودنی بود/ نقاط ضعف برای مرحله بعد باید ترمیم شود

کار تیم ملی ستودنی بود/ نقاط ضعف برای مرحله بعد باید ترمیم شود

کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی ایران عملکرد بسیار خوبی در بحرین داشت و تحت رهبری یک مربی بی ادعا ماموریتی دشوار را انجام داد.

رضا رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص صعود تیم ملی ایران از گروه سوم رقابتهای انتخابی جام جهانی به عنوان سرگروه اظهار داشت: بعد از فاجعه‌ای که ویلموتس در مرحله رفت این دیدارها رقم زد، کار آنقدر سخت شده بود که حتی دل خوشبین ترین هواداران هم از صعود خیلی مطمئن نبود. به خصوص که کرونا هم مزیدی بر علت شد و مرحله برگشت این دیدارها با وقفه‌ای طولانی و به صورت متمرکز در خاک بحرین برگزار شد.

کارشناس فوتبال بیان داشت: تاریخ از یاد نخواهد برد که تیم ملی ایران در حالی موفق به صعود از این گروه دشوار شد که از ۸ دیدار تنها یک بار در خاک خودش بازی کرد و ۷ بازی را خارج از خانه انجام داد.

رجبی تصریح کرد: البته باید هوشیار باشیم و از این صعود یک حماسه نسازیم. گرچه کار، کار بزرگ و ستودنی بود، اما انصافاً حماسه نبود و باید به اندازه کفایت از آن یاد کرد، نه بیشتر.

مربی فوتبال بیان داشت: با اینکه بهترین نتایج را گرفتیم و از گروه هم با شایستگی صعود کردیم، اما هنوز هم این تیم نقاط ضعفی دارد که برای حضور در مرحله بعدی مسابقات باید برطرف شود.

وی افزود: همچنان در دفاع کناری به بازیکنانی نیاز داریم که کیفیت بالاتری داشته باشند، به خصوص در پست دفاع راست. حتی اگر در بین مدافعان راست تخصصی هم بازیکنی با کیفیت مطلوب نباشد، بهتر است از مدافعان میانی که قابلیت حضور در دفاع راست را دارند استفاده کنیم.

ملی پوش سابق فوتبال خاطر نشان ساخت: نباید به قرعه کشی مرحله بعدی مسابقات فکر کنیم و باید این آمادگی را داشته باشیم که با هر کدام از قدرت‌های برتر قاره آسیا که بازی کنیم، توان شکست دادن آنها را داشته باشیم.