شهر خبر

در شهر آنتالیا برگزار می شود؛

نشست سه جانبه افغانستان، ایران و ترکیه با محور تحولات افغانستان

نشست سه جانبه افغانستان، ایران و ترکیه با محور تحولات افغانستان

وزارت خارجه ترکیه از برگزاری نشستی با محور تحولات در روند صلح افغانستان با حضور وزرای خارجه سه کشور ترکیه، ایران و افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه ترکیه (شامگاه جمعه) از برگزاری نشست سه‌جانبه میان سه کشور افغانستان، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در آنتالیا خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه ترکیه، این نشست قرار است یکشنبه آینده به منظور بحث و رایزنی حول تحولات در روند صلح افغانستان برگزار شود.

گفتنی است که «محمدجواد ظریف» و «محمد حنیف اتمر» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان روز گذشته (جمعه) در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا با یکدیگر دیدار و پیرامون اوضاع داخلی افغانستان و وضعیت برقراری صلح در این کشور گفتگو کردند.

وزیر خارجه کشورمان در جریان این دیدار دو جانبه بر آمادگی کامل تهران برای مشارکت مؤثر در تحکیم ثبات در افغانستان و لزوم همکاری تمام طیف‌های سیاسی در این مسیر تأکید کرد.

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار به نمایندگی از کابل بابت ارسال کمک‌های درمانی و محموله‌های اکسیژن ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در جهان تقدیر و تشکر کرد و خواستار ادامه کمک‌های بهداشتی به کشورش شد. وزیر خارجه افغانستان همچنین از آمادگی خود برای انجام هماهنگی با تهران از جمله در مورد وضعیت امنیتی مناطق مرزی خبر داد.