شهرخبر

در دیدار با «محمدجواد ظریف»؛

«جوزف بورل» خواستار ادامه تعهد ایران شد

«جوزف بورل» خواستار ادامه تعهد ایران شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر خارجه کشورمان با اشاره به پیشرفتهای حاصل شده در هفته های گذشته و همچنین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، خواستار ادامه تعهد تهران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک پیام توئیتری با اشاره به دیدار خود با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نوشت: «با ظریف دیدار کردم تا درباره برنامه جامع اقدام مشترک گفتگو کنیم. از پیشرفت حاصل شده طی هفته‌های گذشته استقبال شد، اما تصمیم سخت باقی مانده است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این پیام می‌نویسد: «بهره گیری از فرصت سیاسی مهم است و همه باید انعطاف پذیر باشند. با توجه به انتخابات امروز ریاست جمهوری، من خواستار ادامه تعهد ایران شدم».

گفتنی است، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امورخارجه ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در دیدار با جوزف بورل ضمن مرور آخرین وضعیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین بر رویکرد کشورمان در خصوص لزوم رفع تحریم‌های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تجربه تلخ مردم ایران در مورد عهدشکنی آمریکا در زمان ترامپ، ابراز امیدواری کرد مذاکرات در حال انجام در وین، نتیجه بخش باشد.

جوزف بورل نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات وین، به مرور آخرین وضعیت خاورمیانه، افغانستان و آمریکای لاتین پرداخت.