اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال ایران به دور بعدی مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: در شروع این بازی ها یک مقدار استرس برای همه ایجاد شده بود اما شرایط کم کم با روند خوبی پیگیری شد و بچه ها بازی به بازی بهترین نمایش را از خود ارائه دادند و در نهایت موفق شدیم به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کنیم.

او در ادامه درخصوص وضعیت اسکوچیچ و همکارانش در کادر فنی تیم ملی تاکید کرد: من از روز اول به موفقیت اسکوچیچ خوشبین بودم. ما تیم خوب و پر از مهره های مستعدی داریم که نیازمند کادر مدیریت قوی روی نیمکت بود. در زمان ویلموتس هم ما از نظر مهره با مشکلی روبرو نبودیم اما او برخلاف اسکوچیچ برای این تیم وقت و زمان نگذاشت. ویلموتس در زمان حضورش 10 روز هم در ایران حضور نداشت اما همه دیدیم در یک سال و نیمی که اسکوچیچ سرمربی ایران بود، برای کارش وقت گذاشت و نتیجه اش را هم به خوبی دید. اسکوچیچ در 7 بازی که روی نیمکت ایران بود، 7 برد داشت که باعث شده ما به تیم مان ببالیم.

حلالی درباره شرایط تیم ملی در دور بعدی دیدارهای انتخابی جام جهانی قطر برابر حریفانی مثل کره جنوبی، عربستان و.... به خبرنگار برنا گفت: درست است که ما در دور بعد حریفان قدری داریم اما با توجه به توان و پتانسیل بالایی که تیم ما از آن برخوردار است اگر شرایط روحی و روانی تیم ملی خوب باشد در آسیا هیچ تیمی جلودارمان نیست. امیدوارم با برنامه ریزی خوب این امکان میسر شود که در مرحله بعد هم نتایج خوبی کسب کرده و به جام جهانی صعود کنیم.

هافبک اسبق پرسپولیس درخصوص از سرگیری دوباره بازی‌های لیگ برتر تاکید کرد: در شروع فصل چند تیم مدعی بودند اما رفته رفته تعداد این تیم ها کاهش پیدا کرد. تیم هایی مثل استقلال، تراکتور و فولاد هم جزو مدعیان بودند ولی در حال حاضر پرسپولیس و سپاهان از این شانس برخوردار هستند که این تیم ها برای رسیدن به قهرمانی حریفان و بازی های ویژه ای را دارند و این موضوع به جذابیت های بازی های هفته های پایانی می افزاید. 

حلالی درمورد قرعه این تیم در جام حذفی و برگزاری دربی تاکید کرد: به اعتقادم این قرعه، قرعه خوبی بود. پرسپولیس با برد در این دیدار می تواند یکی از رقبای اصلی را از پیش روی برداشته و به قهرمانی نزدیک تر شود. 3/5