شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#انگلیس#ایتالیا

ایتالیا قواعد سفر برای مسافران از انگلیس را تشدید می‌کند


ایتالیا قواعد سفر برای مسافران از انگلیس را تشدید می‌کند

دولت ایتالیا به دلیل گسترش ویروس جهش یافته هندی در انگلیس قواعد سفر سختگیرانه‌ای را برای مسافران از انگلیس اعمال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، ایتالیا محدودیت های سفر برای مسافران از انگلیس را به دلیل شیوع گسترده ویروس جهش یافته هندی در این کشور تشدید می‌کند.

ایتالیا یک قرنطینه پنج روزه را برای مسافران از انگلیس مد نظر قرار داده است. این خبر را وزیر بهداشت ایتالیا امروز ( جمعه) در پیامی توئیتری اعلام کرد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مسافران از انگلیس باید یک تست کرونای منفی را ارائه دهند و بعد از پایان دوران قرنطینه هم باید یک تست منفی کرونای دوم را ارائه دهند.

"هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم به دلیل شیوع ویروس جهش یافته هندی در انگلیس از طرفداران فوتبال در آلمان می خواهد که به لندن سفر نکنند.

آلمان هم چندی پیش کشور انگلیس را به دلیل شیوع ویروس جهش یافته هندی در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داده و محدودیت های سختگیرانه ای را علیه مسافران از این کشورها وضع کرد.

شمار مبتلایان جدید کرونا در انگلیس هم مرتبا در حال افزایش است و بر اساس آمارهای وزارت بهداشت این کشور 11007 نفر در عرض 24 ساعت به کرونا مبتلا شده‌اند که بیشترین آمار مبتلایان روزانه از 19 فوریه بوده است.

نخست وزیر انگلیس به دلیل شیوع گسترده ویروس هندی و افزایش چشمگیر مبتلایان جدید به کرونا اخیرا اعلام کرد که تاریخ مقرر برای لغو همه محدودیت‌ها در این کشور که برای 21 ماه جاری برنامه ریزی شده بود به مدت 4 هفته دیگر به تعویق می‌افتد.

همچنین لندن در واکنش به شیوع گسترده ویروس هندی در این کشور یک بار دیگر تسریع برنامه های واکسیناسیون را در دستور کار قرار داده است.

 در انگلیس تا به حال حدود هشتاد درصد بزرگسالان اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. این خبر را وزارت بهداشت انگلیس روز گذشته اعلام کرد. حدود 60 درصد بزرگسالان هم هر دو دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/