شهر خبر

حضور ایرانیان مقیم هلند در انتخابات ریاست جمهوری

حضور ایرانیان مقیم هلند در انتخابات ریاست جمهوری

رأی‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور هلند در محل «خانه ایرانیان» سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش مشرق، اخذ آراء هم‌وطنان مقیم هلند در این حوزه انتخابیه رأس ساعت ۸ صبح آغاز شد و به پاس حضور و استقبال ارزشمند هم‌میهنان مقیم این کشور به‌ویژه دانشجویان و جوانان ایرانی و درخواست شماری از رای دهندگان، مهلت رأی‌گیری در این حوزه انتخابیه تا ساعت ۸ شب تمدید شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه طی هفته‌های گذشته ضمن اتخاذ تمهیدات اجرایی لازم برای برگزاری موفق و شایسته سیزدهمین انتخابات ریاست جمهور در هلند از جمله انجام هماهنگی با مقامات محلی، با صدور اطلاعیه‌های متعدد و اطلاع‌رسانی‌های مرتب، هموطنان ایرانی مقیم این کشور را از زمان و مکان اخذ رأی، شرایط و مدارک لازم برای شرکت در انتخابات، و همچنین توصیه‌های بهداشتی و قانونی مربوط به انتخابات مطلع کرد.

با پایان یافتن مهلت اخذ آراء انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در هلند، «علیرضا کاظمی ابدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند، در پیامی خطاب به هم‌وطنان مقیم هلند گفت: از سوی خود و همکارانم بابت حضور سبزتان در انتخابات ۱۴۰۰ که از دور و نزدیک به پای صندوق رأی در سفارت ایران در لاهه تشریف آوردید، قدردانی می‌کنم.

 وی ابراز امیدواری کرد مشارکت گرم هم‌میهنان نویدبخش آینده‌ای بهتر برای ایران عزیزمان باشد.

ایرانیان مقیم خارج از کشور تنها می‌توانند در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) از صبح روز جمعه ۲۸ خرداد ماه در حال برگزاری است.  

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.  

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شده و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

منبع: ایرنا