شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#پلیس ترکیه

دادگاهی در استانبول اعلام کرد؛

محکومیت افسر پلیس ترکیه به تحمل ۱۷ سال حبس به جرم قتل یک نوجوان

محکومیت افسر پلیس ترکیه به تحمل ۱۷ سال حبس به جرم قتل یک نوجوان

یک نیروی پلیس ترکیه به جرم قتل یک نوجوان ۱۴ سال در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۳ در استانبول، به تحمل ۱۷ سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، یک نیروی پلیس ترکیه به جرم قتل یک نوجوان ۱۴ ساله در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۳ در استانبول، به تحمل ۱۷ سال حبس محکوم شد.

بر اساس این گزارش، «فاتح دالگالی» در جریان دادرسی به پرونده قتل یک نوجوان ۱۴ ساله از طریق شلیک گاز اشک‌آور به صورت وی که نهایتاً منجر به مرگ این نوجوان شد، به تحمل حدود ۱۷ سال حبس محکوم شد.

لازم به ذکر است این نوجوان در جریان اعتراضات ضد دولتی در «قاضی پارک» شهر استانبول در سال ۲۰۱۳، با اصابت گاز اشک‌آور به صورت و ناحیه سر، به مدت ۲۶۹ روز به کما رفته و نهایتاً جان خود را از دست داد.

کشته شدن این نوجوان که «الوان» نام داشت، منجر به برانگیخته شدن احساسات معترضین علیه دولت ترکیه شده و موجی از اعتراضات جدید علیه آنکارا در مارس سال ۲۰۱۴ شکل گرفت.

«رجب طیب اردوغان» که در آن زمان نخست وزیر وقت ترکیه بود، طی اظهار نظری جنجالی در خصوص پرونده قتل این نوجوان، گفت که وی از عناصر تروریستی بوده و پلیس راه دیگری برای درگیری و مواجهه با وی نداشته است.

اما اکنون، دادگاهی در استانبول، افسر پلیس مذکور را به قتل غیر عمد محکوم کرده و به جز مجازات حبس، حکمی مبنی بر ممنوع‌الخروج بودن وی از خاک ترکیه را صادر کرده است.