شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#سازمان ملل#میانمار#مخالفت

دبیرکل سازمان ملل: پیام واضحی برای نظامیان میانمار بفرستید


دبیرکل سازمان ملل: پیام واضحی برای نظامیان میانمار بفرستید

دبیرکل سازمان ملل از کشورهای عضو خواست تا با اعمال فشار به ارتش میانمار پیام واضحی به نظامیان در این کشور ارسال کنند و مخالفت خود با کودتای میانمار را نشان دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز (جمعه) از 193 عضو شورای امنیت خواست تا به ارتش میانمار بگویند دموکراسی در این کشور باید احیا شده، زندانیان سیاسی آزاد و نقض حقوق بشر و کشتار متوقف شود.

گوترش به خبرنگاران گفت: ما نمیتوانیم در دنیایی زندگی کنیم که کودتاهای نظامی به یک هنجار تبدیل می شوند. این مسئله کاملا غیرقابل قبول است.

به گفته دیپلماتها هدف از تشکیل مجمع عمومی امروز درخواست براری توقف ارسال تسلیحات به میانمار و تاکید به ارتش این کشور برای احترام به نتایج انتخابات و آزادی زندانیان سیاسی بود. با اینحال هنوز مشخص نیست که آیا کشوری درخواست رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی را داده یا همه کشورها بر روی آن اتفاق نظر خواهند داشت. به گفته دیپلماتها این پیش نویس درصورتی که به رای گیری گذاشته شود حمایت کافی برای تصویب را خواهد داشت.

گوترش در ادامه صحبت‌های خود گفت: امیدوارم مجمع عمومی بتواند پیام کاملا واضحی را ارسال کند.

قطعنامه های مجمع عمومی الزام آور نبوده و صرفا دارای بار سیاسی است. برخلاف شورای امنیت که دارای 15 عضو است هیچ کشوری حق وتو در مجمع عمومی را نخواهد داشت.

انتهای پیام/