شهرخبر

نفس راحت رحمتی برای بازی دوشنبه

فرهاد مجیدی کسی که باعث شکست یحیی شد را ندارد!

شیخ دیاباته که هنوز از سفر به فرانسه برنگشته در دیدار با پدیده غایب سرشناس استقلالی‌ها مقابل سید مهدی رحمتی به حساب می‌آید.

فرهاد مجیدی کسی که باعث شکست یحیی شد را ندارد!

خبرورزشی - شیخ دیاباته مهاجم مالیایی استقلال که پیش از تعطیلات لیگ برتر به قصد استراحت به فرانسه سفر کرده هنوز موفق به بازگشت به تهران نشده است و به احتمال زیاد بازی برگشت مقابل پدیده را از دست می دهد. دیاباته در دور رفت رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر هم به دلیل مصدومیت بازی استقلال در مشهد مقابل همین تیم را از دست داده بود.

مهاجم فرانسوی استقلال فصل پیش در دو بازی رفت و برگشت در ترکیب آبی پوشان به میدان رفت و در هر دو بازی موفق به باز کردن دروازه پدیده شد. دیاباته در بازی رفت که با نتیجه یک بر صفر در استادیوم آزادی به سود استقلال به پایان رسید زننده تک گل ۳ امتیازی بازی در دقیقه ۶۱ بود. این بازیکن که از ابتدا در ترکیب آبی پوشان به میدان رفته بود در دقیقه چهارم وقت های تلف شده (۴+۹۰) جای خود را به مرتضی تبریزی داد و از زمین مسابقه خارج شد. سرمربی پدیده در آن دیدار یحیی گل محمدی و سرمربی استقلال استراماچونی بود.

مهاجم بلندبالای استقلال در بازی برگشت که با حساب ۲ بر ۲ مساوی به پایان رسید زننده گل دوم استقلال در دقیقه ۷۱ از روی نقطه پنالتی بود. گل اول استقلال در آن دیدار را امیر ارسلان مطهری در دقیقه ۵۵ زد که از دقیقه ۴۶ به جای میلاد زکی پور به میدان رفته بود. سرمربی استقلال در آن مسابقه که در مشهد برگزار شد فرهاد مجیدی و سرمربی پدیده سهراب بختیاری زاده بود.

دیاباته با آن ۲ گل و ۱۳ گل دیگری که در لیگ نوزدهم به ثمر رساند جمعا با ۱۵ گل زده به عنوان آقای گل لیگ نوزدهم دست یافت. اما همین بازیکن در فصل جاری تنها دو بار موفق به گلزنی شده که آن در دیدار رفت مقابل تراکتور بوده است.

نکته جالب توجه این است که در هر دو بازی رفت و برگشت فصل پیش سید مهدی رحمتی سرمربی فعلی پدیده درون دروازه تیم مشهدی ایستاده بود و شیخ هر دو بار دروازه او را باز کرد.

شیخ تا امروز در فصل بیستم لیگ برتر در ۱۱ بازی استقلال به مدت ۶۴۸ دقیقه به میدان رفته و توانسته تنها در سه بازی به طور کامل (۹۰ دقیقه) در ترکیب حضور داشته باشد.