شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه

وزیر راه و شهرسازی در سوریه رای خود را به صندوق انداخت

کدخبر: 420131
اقتصاد نیوز : محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،  میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر  و روستا شرکت کرد.

وی که در سوریه به سر می برد، امروز با حضور در حوزه رای گیری در دمشق رای خود را در صندوق انداخت.

حل مشکلات توسط یک رییس جمهور با رای پایین ناممکن است

محسن رهامی با حضور در حسینیه ارشاد در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان مشارکت مردم عنوان گفت: مشارکت تا به اینجای کار چندان بالا نبوده است، اما نسبت به فضای ساخته شده مطلوب است، مشاکت تا ۴۰ درصد تا به اینجای کار پیش بینی شده که اگر ساعت اخذ رای تمدید شود ممکن است به ۵۰ درصد هم برسد.

بنابر گزارش ایسنا، وی افزود: به نظرم در هر صورت هر دولتی روی کار بیاید اگر دولتی قوی باشد و دارای پشتوانه می ‌تواند مشکلات را حل کند، رییس جمهور با رای پایین مشکلات را انباشته می کند به نظرم اگر کسی نامزدها را قبول ندارد نیز باید در انتخابات شرکت کند تا بتوانیم بحران ها و مشکلات داخلی و خارجی را حل کنیم حل مشکلات توسط یک رییس جمهور با رای پایین ناممکن است.

وزیر روحانی در سوریه رأی داد /مشارکت به ۵۰ درصد می رسد؟ /بازدید ۳ عضو شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موضوع رد صلاحیت خود در این انتخابات گفت: با وجود اینکه رد صلاحیت شدم رای می دهم و به هر کس هم رای بیاورد کمک می کنم، هدف ما این است با جهان رابطه خوبی برقرار کنیم و بحران های اقتصادی و سیاسی داخلی و همچنین بحران های خارجی را حل کنیم، رییس جمهور خوب کسی است که بتواند با جهان تعامل خوبی دلشته باشد، باید بتواند برجام را پیگیری کند و برنامه های آقای روحانی و خاتمی را تطبیق و ادامه دهد، رییس جمهوری خوب است که تنش های جهانی ما را کاهش دهد؛ چرا که نیاز به تنش نداریم و بیش از پیش به مصالحه نیازمند هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: من به شخصه در انتخابات شرکت کردم از انتخابات حمایت می کنم و همه امکاناتم را در اختیار هر کسی قرار می دهم که رای بیاورد؛ چرا که هر کسی از هرجناحی که رای بیاورد رییس جمهور کشور خواهد بود.

۳ عضو شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور بازدید کردند

بنابر گزارش مهر، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان، فضل الله موسوی و هادی طحان نظیف از اعضای حقوقدان شورای نگهبان از ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور بازدید و با عبدالرضا رحمانی فضلی دیدار کردند.

گفتنی است، فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای شهر و روستا و دو میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (جمعه) با دستور وزیر کشور در حدود ۶۷ هزار شعبه شهری و ۷۵ هزار شعبه روستایی آغاز شد.

همچنین، ستاد انتخابات کشور عصر امروز در اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: با موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رای در سراسر کشور تا ساعت ۱۹ تمدید شد.