به گزارش برنا از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در پاریس، «بهرام قاسمی» در پیامی به مناسبات برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت:

در طی دهه‌های گذشته و در فراز و نشیب‌های پر شمار انقلاب اسلامی ایران، همواره مردم بزرگ ایران با آگاهی و هوشیاری و شناخت دقیق از تمامی رفتار کینه‌توزانه معاندین انقلاب و این سرزمین اهورایی و تمدن دیرپای بی‌نظیر در جهت صیانت از سرزمین و آرمان‌های بلند خود و ایستادگی و استقامت در برابر نااهلان ضد ایرانی و در راستای تحکیم قانون و حفاظت و ارتقای جمهوریت و نظم مبتنی بر سازوکارهای مردم‌سالاری بومی، در انتخابات‌های بی‌شمار کشور با هر مسلکت و مرام و ایده‌ای در مسیر تقویت حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و پاسداشت آرمان‌های همه قهرمانان شهید راه استقلال ایران، حضوری آگاهانه داشته‌اند.

وی ادامه داد: آنان با بهره‌گیری از شرایط حاکم بر جهان معاصر می‌دانند تمامی راه‌های اصلاح و حفاظت از قانون و ارتقای توسعه و جامعه‌ای مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز و برخورداری از پیشرفت در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، صرفا و تنها از طریق همدلی و حضور پای صندوق انتخابات میسر خواهد شد.

این دیپلمات ارشد افزود: ایرانیان دل در گروی سرزمین آبا و اجدادی خود که رسالتی عظیم در برابر مردم و کشور خود احساس می‌کنند امروز برای تجدید عهد و این میثاق ملی از نخستین ساعات بامداد در محل اخذ رای حضور یافته‌اند.

قاسمی اضافه کرد: ایرانیان در اقصی نقاط جهان هماره برای سرافرازی و پایندگی میهن خود موجب حیرت جهانیان بوده‌اند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.   

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.