شهر خبر

زنگ خطر موج پنجم به صدا در آمد؟

کدخبر: 420107
اقتصادنیوز : تعداد مبتلایان کروناویروس حدود ۱۲ درصد نسبت به هفته پیش بیشتر شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،هفته اخیر، در روزهایی که تبلیغات انتخاباتی در شهرها به اوج خود رسیده بود، زنگ خطر موج بعدی کرونا به صدا در آمد و پس از مدت‌ها یکی از نمودارهای بیماری صعودی شد.

آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت نشان می‌دهد که از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ خرداد، تعداد مبتلایان بیماری کووید-۱۹ نسبت به هفته قبلی افزایش قابل توجهی داشته است.  اگرچه خوشبختانه تعداد فوتی‌ها و بستری‌های این بیماری در این مدت تا حدی کاهش پیدا کرد، اما به گفته کارشناسان معمولا چند هفته پس از افزایش تعداد مبتلایان، دیگر اعداد سیاه کرونایی هم افزایش پیدا می‌کنند.

افزایش ۱۶ درصدی مبتلایان در هفت روز

به طور کلی در یک هفته اخیر تعداد مبتلایان روزانه بیماری از بین ۷۴۴۴ نفر تا ۱۰۷۱۵ نفر نوسان پیدا کرد و میانگین روزی ۹۶۱۶ نفر در کشور به کروناویروس مبتلا شدند. این در حالی است که هفته گذشته به طور میانگین هر روز ۸۲۸۷ نفر به کرونا مبتلا می‌شدند و حتی در روز ۱۷ خرداد ۴۹۰۷ نفر در کل کشور به کووید-۱۹ مبتلا شدند.

تعداد مبتلایان کرونا پس از هفته‌ها زیاد شد/ زنگ خطر موج پنجم به صدا در آمد؟

براین اساس در مجموع از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ خرداد ۶۷۳۱۴ نفر به مجموع مبتلایان کرونا در ایران اضافه شد تا تعداد مبتلایان نسبت به هفته پیش ۱۶.۵۷ درصد افزایش پیدا کند. این در حالی است که هفته قبلی تعداد مبتلایان کروناویروس در کشور ۱۶.۲۱ درصد کاهش پیدا کرده بود.

براین اساس پس از هفت هفته روند نزولی تعداد مبتلایان کروناویروس در کشور متوقف شد و متاسفانه تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرد.

تعداد مبتلایان کرونا پس از هفته‌ها زیاد شد/ زنگ خطر موج پنجم به صدا در آمد؟

 

کاهش ۶.۶ درصدی جان‌باختگان کرونا

خوشبختانه هنوز این افزایش آمار مبتلایان منجر به افزایش آمار مرگ‌ومیر بیماری در کشور نشده است. اگرچه نگرانی‌هایی هم درباره این آمار وجود دارد. براساس آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده است در یک هفته اخیر به طور میانگین هر روز ۱۳۵ نفر از مبتلایان کرونا در کشور فوت کردند، هفته گذشته میانگین روزانه فوتی‌ها بیشتر بود.

تعداد مبتلایان کرونا پس از هفته‌ها زیاد شد/ زنگ خطر موج پنجم به صدا در آمد؟

براین اساس  در این مدت در مجموع متاسفانه ۹۴۷ زندگی در هفته گذشته بخاطر ابتلا به کروناویروس پایان یافتند. در مقایسه با هفته گذشته تعداد فوتی‌های بیماری حدود ۶.۶ درصد کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که هفته پیش این نمودار کاهشی ۲۰ درصدی داشت.

در نتیجه به نظر می‌رسد شیب کاهشی تعداد فوتی‌های بیماری هم بسیار کند  و تقریبا روند کاهش تعداد فوتی‌های کروناویروس در کشور متوقف شده است. ادامه این روند در هفته‌های آینده می‌تواند به معنای افزایش تعداد جان‌باختگان بیماری و در نتیجه شروع موج بعدی پاندمی باشد.

تعداد مبتلایان کرونا پس از هفته‌ها زیاد شد/ زنگ خطر موج پنجم به صدا در آمد؟

کاهش ۱۲.۶ درصدی تعداد بستری‌های کرونا

همین روند درباره آمار روزانه اعلام شده درباره تعداد بستری‌های بیماری هم وجود دارد و متاسفانه در یک هفته گذشته تنها در  روز ۲۲ خرداد این آمار سه رقمی شد، در ۲۶ خرداد هم تعداد بستری‌ها به بیشترین حد خود در یک هفته اخیر رسید. به طور متوسط در این مدت ۱۲۰۵ نفر از مبتلایان کروناویروس در بیمارستان‌های کشور بستری شدند.

تعداد مبتلایان کرونا پس از هفته‌ها زیاد شد/ زنگ خطر موج پنجم به صدا در آمد؟

براین اساس در مجموع از ۲۱ تا ۲۷ خرداد، ۸۴۴۰ نفر بیمار کووید-۱۹ بستری شدند و تعداد بستری‌ها نسبت به هفته قبلی ۱۲.۶درصد کاهش پیدا کرد. هفته پیش هم تعداد بستری‌های بیماری ۱۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد.‌

تعداد مبتلایان کرونا پس از هفته‌ها زیاد شد/ زنگ خطر موج پنجم به صدا در آمد؟

ایران قرمزتر شد

متاسفانه با افزایش آمار مبتلایان بیماری در کشور، تعداد شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند هم افزایش پیدا کرده است.

رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور نشان می‌دهد که ۲۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهرستان وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت آبی نیست. شهرستان‌های تنگستان، دشتستان، دشتی، عسلویه و کنگان (استان بوشهر)، اندیمشک (خوزستان)، ایرانشهر، چابهار، زاهدان و نیک‌شهر (سیستان و بلوچستان)، رودبار جنوب، کهنوج و منوجان (کرمان)، بستک، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، رودان، سیریک، قشم و میناب (هرمزگان) از شنبه ۲۹ خرداد در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

این در حالی است که هفته پیش۱۶ شهرستان قرمز، ۲۰۱ شهرستان نارنجی و ۲۳۱ شهرستان زرد بودند.