شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#رئیس جمهور

اظهارات اردوغان درباره مقابله ترکیه با تروریسم در سوریه


اظهارات اردوغان درباره مقابله ترکیه با تروریسم در سوریه

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که اولین کشوری است که با تروریسم در سوریه مبارزه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه در افتتاحیه مجمع دیپلماسی آنتالیا که با حضور محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و نیز دیپلماتهای دیگر کشورها برگزار شد، با ادعای اینکه ترکیه اولین کشوری بود که در سوریه با گروههای تروریستی نظیر پ ک ک، ی پ گ و داعش مقابله کرد، گفت: ما 4500 عضو  داعش را در سوریه از بین بردیم.

این در حالیست که کشورهای مختلف و سازمان ملل نسبت به حمایت ترکیه از تروریسم و گروههای تروریستی در سوریه هشدار داده و بارها خواستار توقف این کمکها و انتقال تروریستها از ترکیه به سوریه شده بودند. در حال حاضر نیز گروههای تروریستی در ادلب تحت حمایت ترکیه قرار داشته و با تسلیحات این کشور به نیروهای نظامی سوریه حمله برده و با ارتش سوریه می جنگند.

وی در خصوص اقدامات ترکیه در پاندمی کرونا نیز اظهار داشت: در این ایام به کشورهای دوستان کمک کردیم. در این راستا به 158 کشور و 12 نهاد بین المللی کمکهای خود را ارسال کردیم. نباید فرصت داد که اشتباهات ملی گرایی پیرامون واکسن ​طی دوره پاندمی کرونا تکرار شود. تا پایان سال به تولید واکسن ملی رسیده و آن را در دنیا توزیع خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، مجمع دیپلماسی آنتالیا امروز جمعه 28 خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد. 

این نشست با حضور  مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمانهای بین المللی و منطقه ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار شد.

فرصت های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی های منطقه ای، همکاریهای منطقه ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فرا آتلانتیکی، پناه جویان و مهاجران، دیپلماسی اقتصادی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس سالجاری مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفتگو  قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/