شهر خبر

استقبال گسترده ایرانیان مقیم دانمارک از انتخابات ریاست جمهوری

استقبال گسترده ایرانیان مقیم دانمارک از انتخابات ریاست جمهوری

رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دانمارک در ساعت ۸ صبح در مکان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ با حضور باشکوه و پرشور هم میهنان ایرانی مقیم این کشور آغاز شده است.

به گزارش مشرق، حضور جوانان ایرانی مقیم در دانمارک و تعدادی از رای اولی ها در اولین ساعت رای گیری از جمله نکات قابل توجه در این دوره از انتخابات در حوزه دانمارک است.

روند رای گیری تا ساعت ۱۸ به وقت محلی ادامه خواهد یافت و چنانچه به ضرورت و به تشخیص هیات اجرایی انتخابات، امکان تمدید زمان و ساعت رأی گیری به مدت محدودی وجود داشته باشد به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

سفارت ایران در کپنهاگ از هفته ها قبل با انتشار سلسله  اطلاعیه ها در پایگاه اینترنتی خود و دیگر وسایل ارتباطی از همه اتباع ایرانی مقیم دانمارک دعوت کرده است تا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به شعبه اخذ رای واقع درساختمان سفارت ایران در کپنهاگ مراجعه کنند.

لازم به ذکر است علی رغم روند کاهشی کرونا در دانمارک، تمهیدات لازم به منظور تامین سلامتی رای دهندگان بر طبق پروتکل های بهداشتی از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران دراین دوره از انتخابات به خوب پیش بینی و در حال اجرا است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (جمعه) بطور همزمان در سراسر ایران و ۱۳۳ کشور جهان برگزار می شود. در این دوره از انتخابات عبدالناصر همتی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن رضایی میرقائد و حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییس الساداتی (مشهور به رئیسی) به عنوان چهار رقیب حضور دارند و مورد قضاوت ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار واجد شرایط حضور در انتخابات قرار می گیرند که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ رای اولی هستند.

دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و داشتن ۱۸ سال تمام از جمله شرایط شرکت کنندگان در انتخابات برای رای دادن است. شرکت کنندگان همچنین باید برای ریختن رای، شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند، اما ایرانیان خارج از کشور در صورت همراه نداشتن شناسنامه و کارت ملی می توانند با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی در انتخابات شرکت کنند.

منبع: ایرنا