به گزارش  برنا و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم؛ جلیل حق گویان  گفت: در این دوره آموزشی که با همکاری مدرسه غواصی قشم بر گزار شد علاقه مندانی ازشش مرکز استان شامل تهران، کرمان، مشهد، شیراز، اصفهان و یزد وهمچنین ابادان از استان خوزستان شرکت کردند.

او مدت برگزاری این دوره را 15 روز اعلام کرد و یادآور شد: در پایان این دوره طی آیینی با حضور مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گواهینامه شرکت دراین دوره و لوح تقدیر به شرکت کنندگان اهداء شد.

غواصی صنعتی  (Commercial Diving) شاخه‌ای از غواصی است که در آن غواصان مشغول به انجام کارهای فنی در زیر آب می‌شوند. این خدمات در بخش اکتشاف و تولید در صنعت نفت و گاز در نقاط  دوراز ساحل (فراساحلی) و صنایع نیروگاهی و فناوری‌های وابسته در ساحل و همچنین بررسی و کنترل صدمات کشتی‌ها و در نقاط  دور یا نزدیک از ساحل بسیار استفاده می‌شود.

غواصان صنعتی به انجام کارهای چون تعمیرات زیر آب، جوش و برش زیر آب، عکاسی زیر آب، فیلم‌برداری زیر آب، مونتاژکاری زیر آب، بازدید خطوط لوله، جستجو، شناورسازی، سیمان‌کاری، ناوبری، لایروبی، شمع کوبی، کابل‌کشی، لوله‌گذاری، بازرسی فنی تأسیسات زیر آب، تعمیر و نگهداری تجهیزات فنی،  بررسی و کنترل صدمات به کشتی‌ها و غیره را انجام می‌دهند.