شهر خبر

پاکستان: خط مرزی «دیورند» توسط افغانستان به رسمیت شناخته شود


پاکستان: خط مرزی «دیورند» توسط افغانستان به رسمیت شناخته شود

وزیر امور خارجه پاکستان درباره مرز مورد مناقشه این کشور با افغانستان اعلام کرد که اگر خواستار گسترش روابط هستید، خط دیورند را به رسمیت بشناسید.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت که اگر قرار است با افغانستان همسایه خوبی باشیم، بنابراین خط دیورند به رسمیت شناخته شود.

وی به طلوع گفت که سیاستمداران افغانستان به دلایلی اگر دیورند را نپذیرند اما از دید پاکستان این مرز وجود دارد و یک مرز بین‌المللی است.

وزیر امور خارجه پاکستان ادامه داد که درباره دیورند نیاز به بحث بیشتری نیست زیرا این خط مرزی توسط کشورها پذیرفته شده است.

قریشی همچنین گروه تروریستی داعش اظهار داشت: افرادی‌که در اقتصاد جنگی نقش دارند و می‌خواهند قدرت‌ خود را حفظ کنند به عنوان عناصر مخرب هستند.

این اظهارات وزیر امور خارجه پاکستان در حالی مطرح می‌شود که مقامات افغان همواره این کشور را به حمایت از تروریسم در افغانستان متهم می‌کنند.

پیش از این، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان در سفر به ولایت ننگرهار در شرق این کشور از اسلام‌آباد انتقادات شدیدی کرد که واکنش مقامات پاکستانی را در پی داشت.

قریشی گفته بود که وزارت امور خارجه پاکستان، روابطش را با حمدالله محب به دلیل اظهاراتش درباره این کشور قطع کرده است.

انتهای پیام/.