شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج#واکسن

نتایج مایوس کننده آزمایش‌های بالینی واکسن آلمانی


نتایج مایوس کننده آزمایش‌های بالینی واکسن آلمانی

نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن آلمانی "کیوروک" به‌مراتب کم‌تر از انتظاری بود که از آن می‌رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، ویروس جهش یافته هندی در بسیاری کشورهای اروپایی در حال گسترش است و شرایط سخت و نگران کننده‌ای را برای شهرودان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

هشدار مقام‌های آلمانی درباره خطر شیوع ویروس هندی

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که "لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی با "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که ویروس جهش یافته هندی به سرعت در حال شیوع است و می تواند حداکثر در پاییز سال جاری میلادی به ویروس غالب در کشور تبدیل شود.

وی تاکید کرد که برای جلوگیری از موج جدید ویروس کرونا باید همچنان آمارهای مبتلایان جدید پایین نگه داشته شود.

ویلر با وجود آمارهای پایین مبتلایان جدید در آلمان همچنان در پیش گرفتن اقدامات احتیاطی حمایتی مانند کاهش ارتباطات، رعایت قواعد فاصله گذاری و استفاده از ماسک را مهم ارزیابی کرد. وی بخصوص از شهروندان خواست که خود را در مقابل این بیماری واکسینه کنند.

وی با اشاره به اینکه در انگلیس حدود 90 درصد مبتلایان جدید به ویروس جهش یافته هندی آلوده شده اند درباره شیوع این ویروس در آلمان هم هشدار داده و گفت: در حال حاضر نقش این ویروس در کشور ما پررنگ نیست و تنها حدود 6 درصد موارد ابتلا به کرونا را شامل می شود، اما این وضعیت به سرعت می تواند تغییر کند.

اشپاهن هم درباره شیوع ویروس هندی در کشورش هشدار داده و با وجود آمار پایین مبتلایان جدید شهروندان را به رعایت جوانب احتیاط فراخوانده و گفت: گسترش این ویروس می تواند موفقیت های مهم در این پاندمی را دوباره نابود کند.

بیش از 50 درصد شهروندان آلمانی اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

وی همچنین از پیشرفت های خوب در روند واکسیناسیون خبر داده و گفت: 50.1 درصد شهروندان یعنی حدود 49.5 میلیون نفر اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. 29.6 درصد شهروندان هم کاملا علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

"هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم با توجه به گسترش ویروس جهش یافته هندی همگان را به احتیاط فراخوانده و اعلام کرد: تکلیف بزرگ ما این است که از این امر جلوگیری کنیم که این ویروس مسری تر در آلمان گسترش یابد.

کاهش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 1067 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان جدید در این کشور به 10.3 کاهش پیدا کرد. 91 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

تعلیق لغو محدودیت‌ها در ولز

بعد از انگلیس حالا ولز هم می خواهد برنامه های خود برای لغو محدودیت های کرونایی را به مدت 4 هفته به تعویق بیاندازد.

"مارک دراکفور" رئیس دولت ولز در این باره گفت: ما تمام داده ها را بررسی کرده ایم و تغییرات در قوانین را به مدت 4 هفته به تاخیر می اندازیم. ولز همچنان بالاترین میزان واکسیناسیون و پایین ترین موارد ابتلا در بریتانیا را دارد، اما در تمام این منطقه مواردی از ابتلا به ویروس هندی دیده شده است. اواسط جولای قرار است محدودیت های کرونایی دوباره در این کشور مورد بازنگری قرار گیرد.

فرانک اولریش مونتگومری، رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان هم درباره گسترش بسیار سریع ویروس جهش یافته هندی در این کشور هشدار داده و از ایالات آلمان خواست برنامه ها برای کاهش محدودیت ها را مورد بازنگری قرار دهند.

نتایج مایوس کننده آزمایش‌های بالینی واکسن آلمانی "کیوروک"

نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن آلمانی "کیوروک" به‌مراتب کم‌تر از انتظاری بود که از آن می‌رفت. نتایج اولیه‌ای که این شرکت مستقر در توبینگن اعلام کرده حاکی از کارایی 47درصدی این واکسن علیه بیماری کووید 19 است.

شرکت آلمانی "کیوروک" در توبینگن در اطلاعیه‌ای نتایج اولیه کارآزمایی‌های بالینی واکسن تولیدی کرونای خود بر روی 40هزار داوطلب را منتشر کرده است.

طبق این نتایج، اثربخشی این واکسن علیه بیماری کووید 19 با هر نوع شدتی 47درصد اعلام شده است.

.طبق داده‌‌های کنونی، این واکسن نتوانسته ویژگی‌های یک واکسن موفق علیه ویروس کرونا را به دست بیاورد.

.برای مثال اداره دارو و غذای آمریکا (FDA) حداقل کارایی یک واکسن موفق علیه کرونا را 50درصد اعلام کرده است. سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده که حداقل کارایی باید 70درصد باشد

.با این حال هنوز آزمایش‌ها به پایان نرسیده و به منظور رسیدن به تجزیه و تحلیل نهایی باید تحقیق بر روی دست کم 80 مورد دیگر ادامه یابد. با نهایی شدن آزمایش‌ها ممکن است نتایج کارایی این واکسن نیز تغییر کند.

.شرکت داروسازی کیوروک اعلام کرده که این واکسن بر روی جوان‌ترها کارایی به‌مراتب بهتری نسبت به افراد بالای 60 سال نشان داده است.

.داده‌های شرکت کیوروک به آژانس دارویی اروپا منتقل شده است. وزارت بهداشت آلمان در حال حاضر این واکسن را از برنامه‌ریزی‌ خود برای کمپین واکسیناسیون حذف کرده است.

.قرار بود در صورت اخذ مجوز آژانس دارویی اروپا، واکسیناسیون با این واکسن از نیمه دوم سال میلادی جاری آغاز شود.

درخواست برلین از طرفداران فوتبال در آلمان

"هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم به دلیل شیوع ویروس جهش یافته هندی از طرفداران فوتبال در آلمان می خواهد که به لندن سفر نکنند.

واکسیناسیون 80 درصد بزرگسالان در انگلیس

در انگلیس هم تا به حال حدود هشتاد درصد بزرگسالان اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. این خبر را وزارت بهداشت انگلیس روز گذشته اعلام کرد. حدود 60 درصد بزرگسالان هم هر دو دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

پایتخت پرتغال قرنطینه می‌شود

کشور پرتغال به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان با ویروس جهش یافته هندی محدودیت های جدید را برای پایتخت این کشور اعمال می کند.

شهر لیسبون، پایتخت پرتغال به دلیل افزایش نگران کننده موارد ابتلا با ویروس جهش یافته هندی به مدت دو روز و نیم قرنطینه می شود.

بر اساس اطلاعات دولت از بعد از ظهر جمعه تا صبح دوشنبه حدود 2.8 میلیون سکنه پایتخت پرتغال اجازه دارند تنها در موارد ضروری این شهر را ترک کنند. از خارج این شهر هم تنها در موارد استثنائی مسافران می توانند به این شهر وارد شوند.

شهر لیسبون با حدود 928 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت بیشترین موارد ابتلای روزانه از 19 فوریه را ثبت کرده است. شمار موارد ابتلا به کرونا در این شهر تقریبا حدود 75 درصد همه موارد ابتلا در این کشور را شامل می شود. این در حالی است که در شهر لیسبون تنها 27 درصد همه جمعیت پرتغال زندگی می کنند.

سخنگوی دولت پرتغال اعلام کرده که در لیسبون در حال حاضر ویروس جهش یافته هندی به شدت در حال گسترش است.

وی با اشاره به تصمیم دولت برای قرنطینه شهر لیسبون اعلام کرد: انجام چنین اقداماتی برای ما آسان نیست، اما ما فکر کردیم که این اقدام ضرورت دارد تا وضعیت فعلی لیسبون به کل کشور سرایت نکند.

کشور پرتغال در زمستان در مبارزه با ویروس کرونا موفق بود و به طور موقت در فصل بهار کمترین شمار مبتلایان در اروپا را از آن خود کرد.

شرایط اضطراری کرونایی در این کشور برای مهار کرونا در اول ماه می بعد از پنج ماه و نیم پایان یافت.

اما بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی اروپایی شمار مبتلایان جدید در این کشور در عرض دو هفته به ازای 100 هزار نفر از 55 به 87 افزایش پیدا کرده است.

رئیس جمهور پرتغال پیش از این هر گونه قرنطینه مجدد برای مهار کرونا در کشورش را رد کرده بود. وی شمار بالای مبتلایان را تا زمانی که وضعیت بیمارستان ها شرایط بدی پیدا نکرده توجیهی برای اعمال محدودیت های شدید ندانست.

با این همه نخست وزیر پرتغال موضع محتاطانه تری در این باره اتخاذ کرده و گفته است: هیچ کس نمی تواند این مسئله را تضمین کند که ما ضرورتی برای بازگشت به محدودیت های بیشتر و قرنطینه را نداریم.

بر اساس جدیدترین آمارها در پرتغال از ابتدای شیوع بحران کرونا تا به حال 861628 نفر به کرونا مبتلا شده و 17057 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مسافران خارجی واکسینه شده می‌توانند به آلمان سفر کنند

مسافرانی از خارج از اتحادیه اروپا که کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند از 25 ژوئن می توانند دوباره به آلمان سفر کنند. قرار است علاوه بر پلیس فدرال آلمان شرکت های هواپیمایی هم مدارک مسافران را حین این سفرها بررسی کنند. در ضمن همه واکسن های به رسمیت شناخته شده در دنیا از طرف برلین مورد تایید نیست. تنها واکسن هایی که انستیتو پاول ارلیش در سایت خود لیست می کند برای سفر مسافران از خارج مورد تایید دولت آلمان است که عبارتند از واکسن های شرکت های آسترازنکا، مدرنا، جانسون اند جانسون و فایزر.

تداوم روند افزایشی مبتلایان جدید در انگلیس

شمار مبتلایان جدید کرونا در انگلیس هم مرتبا در حال افزایش است و بر اساس آمارهای وزارت بهداشت این کشور 11007 نفر در عرض 24 ساعت به کرونا مبتلا شده‌اند که بیشترین آمار مبتلایان روزانه از 19 فوریه بوده است.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم با نگاهی به گسترش ویروس جهش یافته هندی در انگلیس خواستار رعایت جوانب احتیاط در کاهش محدودیت های سفر شده و اظهار داشت: من از شما فهم و درک را درخواست می کنم وقتی بعضی جاها احتیاط بیشتر را در نظر می گیریم.

افزایش چشمگیر شکاف بین فقیر و غنی در آلمان

"کریستوف بوتروگ"، از محققان برجسته فقر در آلمان هم بر این عقیده است که شکاف بین فقیر و غنی در جامعه در دوران کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی در این باره گفت نابرابری ها افزایش پیدا کرده و همه ثروتمندان ثروتمندتر شده اند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 2,044 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 56 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 11,007 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 19 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 1,325 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 37 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 4,197 نفر به کرونا مبتلا شده و 19 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,749,691 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 110,634 نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,600,623 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,945 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,249,755 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,190 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,753,228 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 80,634 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,727,624 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 90,820 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/