شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

رقابت عجیب قیمت عینک طبی با سکه

رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان آذربایجان غربی گفت: قیمت عینک طبی از ۲۵۰ هزار تومان شروع و تا چهار میلیون تومان فروخته می‌شود.

اقتصاد رقابت عجیب قیمت عینک طبی با سکه

یعقوب قاسم‌نژاد رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان آذربایجان غربی از افزایش تعمیر عینک به خاطر گرانی‌ها خبر داد و گفت: عینک آفتابی جز اقلام غیر ضرور و حجم قاچاق عینک طبی و آفتابی از ایتالیا، چین، کره و فرانسه زیاد شده است. قیمت برخی از عینک‌های طبی هم قیمت ربع سکه شده است. رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان آذربایجان غربی درباره افزایش قیمت عینک گفت: عینک طبی وارد می‌شود و واردات غیررسمی عینک‌های آفتابی به کشور زیاد شده است. همین مساله قیمت عینک طبی را تا چهار میلیون تومان رسانده است.

وی ادامه داد: قیمت عینک طبی از ۲۵۰ هزار تومان شروع و تا چهار میلیون تومان فروخته می‌شود. متاسفانه نظارتی بر واردات عینک وجود ندارد و مقصر آن وزارت بهداشت است.او اظهار کرد: گرانی‌های اخیر باعث شده مردم به جای خرید مجدد عینک جدید، عینک قدیمی خود را تعمیر و به آن قانع باشند. متاسفانه در یک سال اخیر عینک تبدیل به یک کالای لوکس شده است.

قاسم‌نژاد از ساخت و فروش عینک در مطب پزشکان خبر داد و گفت: برابر بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت ساخت و فروش عینک در مطب پزشکان ممنوع است. انتظار می‌رود که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان هرچه زودتر اقدام قاطع و قانونی در این مورد را انجام دهند.

 

منبع: تجارت نو