شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیسی#کودکان

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان چه سنی است؟

بهترین سن برای یادگیری زبان دوم همیشه از اصلی‌ترین دغدغه‌ها در بین والدین بوده و هست. اختلافات زیادی بر سر این جمله وجود دارد که هر چه کودک زودتر شروع به یادگیری کند، بهتر است. اما واقعا بهترین سن چه سنی است؟

به گزارش سلام نو، آیا سن یادگیری زبان انگلیسی در فرزند دلبندتان برای شما تبدیل به چالش شده است؟ آیا مانند هر پدر و یا مادری رویای چند زبانه شدن فرزندتان را دارید؟ و یا اینکه جایگاهی به عنوان یک فرد چند زبانه در عرصه بین المللی برای فرزندانتان متصور شده‌اید؟ احتمالا با خواندن این چند خط ابری از رویاهای متعدد در بالای سرتان ظاهر شد! شاید هم خودتان را در جایگاه پدر و یا مادری تصور کردید که دیگران در حال تقدیر و تشکر از ایشان هستند و بخاطر داشتن همچین فرزندی به شما آفرین می‌گویند. رویای شیرینی است، نه؟در این مقاله به بررسی نکاتی می‌پردازیم که چند قدم شما را به رویاهایتان نزدیک‌تر می‌کنند و احتمالا به بخشی از سوال‌های ذهنتان پاسخ خواهند داد.

در چه سنی کودکان برای یادگیری زبان دوم آمادگی  بیشتری دارند؟

بهترین سن برای یادگیری زبان دوم همیشه از اصلی‌ترین دغدغه‌ها در بین والدین بوده و هست. اختلافات زیادی بر سر این جمله وجود دارد که هر چه کودک زودتر شروع به یادگیری کند، بهتر است. اما واقعا بهترین سن چه سنی است؟ پاسخ این است که از نظر محققان بهترین سن برای یادگیری زبان دوم در سن 6 یا 7 سالگی است و در این سن به اوج خود می‌رسد. همچنین طبق مطالعاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که به دلیل خلاقیت بالای کودک در سن 3 سالگی و سه سال اول زندگی، کودکان قادرند که 2 و یا حتی چند زبان را در کنار هم به خوبی یاد بگیرند. تصور خیلی‌ها از شنیدن این حرف این است که بارسنگینی را بر دوش کودک می‌گذارند، اما در واقع اینطور نیست. مطالعات نشان میدهند که 50درصد توانایی ما برای یادگیری در سن 4 سالگی و 30درصد دیگر در 8 سالگی ایجاد می‌شود. بنابراین بهتر است که در 3 سالگی کودکان را تشویق به یادگیری زبان دوم کنید.

اختلاط کد در افراد دو زبانه

آیا چیزی راجع به اختلاط کد در کودکان دو زبانه شنیده‌اید؟ معمولاَ کودکانی که دو یا چند زبان را در یک زمان یاد می‌گیرند کلماتی از یک زبان را با زبان دیگر مخلوط می‌کنند به این کار تغییر کد یا اختلاط کد می‌گویند. البته از نظر محققان این مسئله گذراست و با افزایش سن کودک از بین خواهد رفت پس جای نگرانی نیست. معمولاً کودکان با رسیدن به ۴ سالگی متوجه خواهند شد که در هر زمان از چه زبانی استفاده کنند و با بالا رفتن دایره لغاتشان این اختلاط از بین می‌رود.

بهترین روش برای یادگیری زبان چیست؟            

استفاده از آهنگ‌ یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان و نوجوانان است. تجربه نشان داده که استفاده کردن از آهنگ در فرایند تدریس میزان یادگیری و اشتیاق کودکان را بالا می‌برد. همچنین تمایل کودکان برای شرکت در کلاس زبان و یا یادگیری زبان انگلیسی از طریق آهنگ و شعرهای انگلیسی بیشتر است. همین امر باعث شده که کالج‌ها تلاش کنند فضا شادی را برای زبان آموزان ایجاد کنند. همانطور که می‌دانیم موسیقی یکی از ابزارهای موثر در رابطه با یادگیری زبان است. طبق آخرین تحقیقات مشخص شد که مغز ما اطلاعات ریتمیک را سریع‌تر و با سرعت بهتری پردازش می‌کند و در نتیجه قدرت یادگیری از طریق آهنگ بسیار بالاست. یکی دیگر از روش‌های موثر برای کودکان، انگلیسی از طریق بازی است. بازی‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آنان می‌توان کودکان را مجذوب یادگیری کرد. همچنین از طریق داستان‌گویی، از طریق اپلیکیشن‌های زبان، فیلم و کارتن‌های مناسب سن کودک می‌توان فرآیند یادگیری را سریع‌تر کرد.