شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویروس کرونا#روسیه#جدید#مسکو#تعداد#مقامات

شیوع نوع جدید ویروس کرونا در روسیه/ تشدید محدودیت‌ها در مسکو


شیوع نوع جدید ویروس کرونا در روسیه/ تشدید محدودیت‌ها در مسکو

در شرایطی که مقامات روسیه نگران وخامت وضعیت شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا بوده و تدابیری برای مقابله با آن در نظر گرفته‌اند، امروز بیشترین تعداد موارد جدید ابتلا در این کشور از بهمن ماه گذشته تاکنون ثبت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت روسیه در نشست شورای هماهنگی اقدامات دولتی در مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد که در پی پیدایش نوع جدیدی از ویروس کرونا، مکانیزم درمان این عفونت در کشور در حال اصلاح است.

وزیر بهداشت روسیه با اشاره به ادامه تحقیقات به روی انواع جدید و جهش یافته ویروس کرونا، یادآور شد که متخصصان در حال کار به روی روش‌های درمان متفاوت برای بیماری کووید-19 هستند و در این رابطه توصیه‌های جدیدی صورت خواهد گرفت.

موراشکو افزود، در حال حاضر تعداد بیمارانی که تحت نظارت پزشکان قرار دارند، 30 درصد افزایش یافته است، به‌خصوص اینکه ابتلا به کووید-19 در میان جمعیت 30 الی 40 سال روسیه رشد قابل توجهی یافته است.

مسکو، منطقه مسکو و سن‌پترزبورگ کانون اصلی شیوع کرونا هستند

"آنا پاپووا" پزشک ارشد و رئیس سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز روز پنج‌شنبه اعلام کرد که وضعیت شیوع بیماری کووید-19 در این کشور بشدت وخیم شده است. به گفته وی، رشد قابل توجه بیماری در پایتخت (مسکو)، منطقه مسکو و همچنین شهر سن‌پترزبورگ کاملاً بارز است و سهم این سه منطقه از تعداد موارد جدید آلودگی، به 60 درصد کل ابتلای روزانه در سراسر کشور افزایش یافته است.

این مقام روس بر ضرورت اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با افزایش شیوع عفونت کرونا در روسیه تأکید کرد.

محدودیت‌های کرونایی در پایتخت روسیه تمدید شده است

در عین حال، "سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو نیز از ظهور انواع جدید و جهش یافته ویروس کرونا در پایتخت خبر داد که به گفته وی، بسیار تهاجمی‌تر و قابل انتشار سریع‌ است و باعث وخامت وضعیت شیوع این بیماری در این شهر شده است.

سوبیانین با اشاره به اینکه روند به رو افزایش ابتلای شهروندان برای مسئولین غیرمنتظره بود، امروز (جمعه) اعلام کرد که اقدامات محدود کننده برای جلوگیری از شیوع بیماری تا 29 ماه ژوئن (8 تیر ماه) تمدید شده است.

به گفته وی، مقامات مسکو چاره‌ای جز اتخاذ تصمیمات سخت گیرانه‌تر برای مبارزه با موج جدید شیوع بیماری ندارند. شهردار پایتخت تأکید کرد که مهم‌ترین ابزار در این مبارزه تسریع در روند واکسیناسیون شهروندان است. وی تصمیم در خصوص اجباری کردن واکسیناسیون برای کارکنان برخی بخش‌های خدماتی را تصمیمی بسیار دشوار، ولی ضروی خواند.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در روسیه به 17 هزار نفر در روز رسید

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (جمعه) گزارش داد که تعداد موارد تأیید شده ازعفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 17 هزار و 262 مورد افزایش یافت که بیشترین میزان آلودگی روزانه از اول ماه فوریه (دهم بهمن ماه سال گذشته) به اینطرف است. بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت در روسیه در مجموع به 5 میلیون و 281 هزار و 309 نفر رسیده است.

 بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19 طی 24 ساعت اخیر، 6 هزار و 195 مورد در شهر مسکو، یک هزار و 254 مورد در منطقه مسکو و 970  در شهر سن‌پترزبورگ شناسایی شده است.

تعداد بیماران فعال کرونایی، یعنی افرادی که در حال حاضر تحت درمان قرار دارند، به 302 هزار و 205 نفر افزایش یافته است.  

این ستاد یادآور شد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 453 مورد افزایش یافته است. بدین ترتیب در مجموع، 128 هزار و 445  بیمار در اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند.

ضمن اینکه، تعداد شهروندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 10 هزار و 954 نفر افزایش یافته و بطور کلی به 4 میلیون و 850 هزار و 659 نفر رسیده است.

انتهای پیام/