شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#شورای نگهبان

نیلچی در جمع خبرنگاران؛

رأی گیری دستی در صورت اختلال در رأی گیری الکترونیکی انجام می‌شود

رأی گیری دستی در صورت اختلال در رأی گیری الکترونیکی انجام می‌شود

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان گفت: رأی گیری دستی در صورت اختلال در رأی گیری الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نیلچی، مدیرکل انتخابات شورای نگهبان در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تاکنون گزارشی که مبنی بر کسری تعرفه باشد، نداشتیم. در مجموع ۱۵ درصد بیشتر از آمار واجدین شرایط، تعرفه پیش‌بینی و چاپ شده و در دسترس فرمانداری ها قرار گرفته است.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان بیان کرد: هیئت برگزاری انتخابات خارج از کشور هم آماده است و تاکنون گزارش خاصی مبنی بر ایجاد مشکل در روند برگزاری انتخابات دریافت نکردیم. البته یکسری از دولت‌های میزبان به دلایل مختلفی از جمله بیماری کرونا ایراد گرفتند.

نیلچی تصریح کرد: علاوه بر این، گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل در ارتباط با خارج از کشور نداشته ایم اما در ادامه هم باید گزارشی از هیئت نظارت بر انتخابات خارج از کشور دریافت کنیم و گزارش آن را ارائه دهیم.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان ادامه داد: چنانچه مشکلی به وجود آید، نماینده اجرایی و نماینده نظارت در محل انتخابات، مشکل را به فرمانداری و استانداری منتقل می‌کنند و سریعا تعرفه را منتقل خواهند کرد چرا که تعرفه به میزان لازم در دسترس است. بنابراین ما مشکلی از لحاظ کمبود تعرفه نداریم و به تعداد افراد حاضر در انتخابات و واجدین شرایط تعرفه وجود دارد. اگر چنانچه کسری تعرفه هم به وجود آید، حتما تامین خواهد شد. تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود تعرفه دریافت نکرده ایم.

نیلچی ادامه داد: استقبال تاکنون بسیار خوب بوده است اما در روند اجرایی و کارکرد دستگاه ها، معطلی مردم به خصوص در ساعت اولیه صبح به وجود آمد.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان گفت: اگر دستگاهی به هر دلیلی از رده خارج و دچار اختلال شد، بلافاصله با سازوکار پیش بینی شده به شکل دستی اخذ رأی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: هیچ چیزی مانع اخذ رأی از مردم نخواهد شد. اگر دستگاهی آماده نبود و ارتباط قطع شد، به شکل دستی و تعرفه کاغذی رأی گیری انجام می شود.