شهر خبر

رأی گیری انتخابات ۱۴۰۰ برای ایرانیان مقیم عراق

رأی گیری انتخابات ۱۴۰۰ برای ایرانیان مقیم عراق

رأی گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در عراق همزمان با برگزاری آن در کشورمان، در ۶ حوزه اخذ رای متشکل از ۱۴ صندوق، برای ایرانیان مقیم عراق آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موازین نیوز، رأی گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در عراق همزمان با برگزاری آن در کشورمان، در ۶ حوزه اخذ رای متشکل از ۱۴ صندوق، برای ایرانیان مقیم عراق آغاز شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد پیشتر طی بیانیه ای از جزئیات برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در عراق از جمله تعداد شعبه های ثابت و سیار اخذ رای و ساعات حضور مردم پای صندوق های تعیین سرنوشت خبر داده بود.

در بیانیه سفارت ایران در عراق آمده است: ۲ شعبه اخذ رای در بغداد شامل یک صندوق ثابت و یک صندوق سیار، ۲ صندوق در کربلای معلی (۱ صندوق ثابت و ۱ صندوق سیار)، ۲ صندوق در نجف اشرف (۱ ثابت و ۱ سیار) ۲ صندوق در بصره (۱ ثابت و ۱ سیار)، ۳ صندوق در اربیل (۱ ثابت و ۲ سیار) و ۳ صندوق در سلیمانیه (۱ ثابت و ۲ سیار) جمعا ۱۴ صندوق اخذ رای شامل ۶ صندوق ثابت و ۸ صندوق سیار، برای تسهیل حضور رای دهندگان در این رویداد در نظر گرفته شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۸ صبح الی ۶ بعدازظهر روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ (۱۸ جون ۲۰۲۱) در ۱۴ شعبه ثابت و سیار در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق شامل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سرکنسولگری‌های ایران در شهرهای نجف، کربلا، بصره، اربیل و سلیمانیه برگزار خواهد شد.