شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#ارتش#پیشروی ارتش#فوری

نمایندگان پارلمان عراق:

بغداد فورا مانع از پیشروی ارتش ترکیه در شمال عراق شود

بغداد فورا مانع از پیشروی ارتش ترکیه در شمال عراق شود

برخی نمایندگان پارلمان عراق خواستار واکنش فوری به ترکیه و توقف پیشروی های آن به سوی مناطق شمال عراق شدند و بر ضرورت حفظ حاکمیت عراق تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، برخی نمایندگان پارلمان عراق خواستار واکنش فوری به ترکیه و توقف پیشروی های آن به سوی مناطق شمال عراق شدند و بر ضرورت حفظ حاکمیت عراق تاکید کردند.

فاضل جابر نماینده وابسته به ائتلاف فتح عراق گفت: موضع عراق شرم آور است زیرا هیچ اقدامی برای بازدارندگی دربرابر ترکیه و توقف حملات مکرر آن به حاکمیت عراق به عمل نیاورده است. دولت و دیگر مقامات باید تحرک جدی برای بازدارندگی علیه ترکیه و توقف اقدامات آن در شمال عراق به عمل آورند.

کاطع نجمان نماینده ائتلاف دولت قانون عراق هم تاکید کرد: ترکیه فقط به بمباران و گلوله باران و نقض حاکمیت عراق اکتفا نکرده است بلکه به سرقت منابع موجود در اراضی که در شمال عراق اشغال کرده است، ادامه می دهد.

وی نیز بر ضرورت موضع فوری از سوی دولت عراق برای توقف حرکت ترکیه و حفظ حاکمیت عراق تاکید کرد.

سلام الشمری از ائتلاف سائرون هم از ادامه سکوت دولت در قبال نقض مکرر حاکمیت عراق از سوی ترکیه انتقاد کرد و افزود: آنکارا به نقض حاکمیت عراق در نتیجه ضعف عراق در واکنش به تجاوزات آن، ادامه می دهد.