شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یورو#هلند

با دومین گل در یورو؛/ دامفریس، ستاره غیرمنتظره هلند در یورو (عکس)

با دومین گل در یورو؛/ دامفریس، ستاره غیرمنتظره هلند در یورو (عکس)

دنزل دامفریس، وینگ-بک جوان تیم ملی هلند، در دومین بازی متوالی خود در یورو ۲۰۲۰ گلزنی کرد.

تیم ملی هلند پس از پیروزی 3 بر 2 مقابل اوکراین در دیدار اول مرحله گروهی، امشب نیز با دو گل از سد اتریش در بازی دوم خود گذشت تا با 6 امتیاز راهی مرحله بعد شود.
 
هلند نیمه اول را با تک گل دیپای از روی نقطه پنالتی به پایان رساند. در نیمه دوم هم شاگردان دی بوئر موفق شدند یک بار دیگر دروازه حریف را باز کنند. این گل را دنزل دامفریس، مدافع راست آنها به ثمر رساند؛ بازیکنی که به نظر می رسد یورو 2020 برای او یک سکوی پرتاب باشد.

 

 

او که در اولین بازی بازی خود با پیراهن تیم ملی هلند در یورو، موفق به گلزنی مقابل اوکراین شده بود، در دومین بازی هم برای تیمش گلزنی کرد؛ اتفاقی که تا پیش از این فقط توسط یک بازیکن دیگر انجام شده بود؛ رود فن نیستلروی، مهاجم سرشناس هلندی ها، تا پیش از بازی دیشب، تنها نارنجی پوشی بود که در دو بازی نخست خود در جام ملت ها موفق به گلزنی شده بود. دامفریس در حالی موفق به ثبت این رکورد شد که برخلاف نیستلروی، مهاجم نیست و مدافع-هافبک سمت راست است.

-

 

 

البته باید یورو 2020 را یک، تورنمنت خوش یمن برای مدافع راست 25 ساله آیندهوون بدانیم چرا که این بازیکن پیش از این مسابقات هیچ گل ملی به ثمر نرسانده بود. او در حالی 2 گل در 2 بازی اخیر به ثمر رسانده که طی 19 بازی ملی قبلی خود پیش از یورو 2020 موفق به گلزنی با پیراهن تیم ملی هلند نشده بود. از 4 شوتی که این بازیکن در یورو داشته 2 شوت به گل تبدیل شده تا آمار قابل قبول 50 درصدی برای او ثبت شود؛ یعنی تا اینجای کار از هر دو شوت او یک شوت منجر به گل شده است.

 

 

دمفریس پس از پیروزی برابر اتریش گفت: "دارد شبیه به رویاهای بچگی می شود. می دانید که ما به دنبال چه چیزی هستیم، ما در مسیر رسیدن به هدف‌مان در حال پیشرفت هستیم و این احساس خوبی دارد."

او در مورد گلی که به ثمر رساند افزود: "دونیل بسیار تیز و هوشمند بود، توپ خوبی از سوی ممفیس بود (در شروع حرکت) و من فقط باید ضربه آخر را می زدم."

 

دامفریس همچنین اولین بازیکنی است که در رقابت‌های امسال در هر دو دیدار ابتدایی تیمش به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.