شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#قیمت طلا#بازار طلا

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۲۸ خرداد / بازار طلا در روز انتخابات چگونه است؟

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۲۸ خرداد / بازار طلا در روز انتخابات چگونه است؟
قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته با ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۶۵ هزار تومان معامله شد. بازار طلا در روز انتخابات چگونه است؟

 قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته با ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۶۵ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه امامی نیز از مرز حساس ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد اما دوباره زیر آن قرار گرفت. قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات روز پنج‌شنبه، ۲۴ هزار ۲۲۰ تومان و ۱۱۰ تومان بالاتر از نرخ عصر روز گذشته بود.

سکه مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ نکرد
قیمت سکه امامی نیز همراه با افزایش قیمت دلار رشد کرد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز روی ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان پایین‌تر از نرخ عصر روز گذشته قرار داشت، اما در ادامه افزایش یافت و به مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزدیک شد.

تغییرات قیمت سکه و طلا
اما قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران، تا ساعت ۱۶ و ۵۵ دقیقه، ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان بود. همچنین سکه طرح قدیم تا ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۸۱ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ساعت ۱۷ به مبلغ یک میلیون و ۶۶ هزار تومان معامله می‌شد.

قیمت طلا از اواسط ماه می (اواسط اردیبهشت) این سطوح قیمتی را تجربه نکرده بود. قیمت طلا همین چند روز پیش (۲۱ خرداد ماه) رقم‌هایی در حوالی ۱۹۰۰ دلار را ثبت کرده بود. قیمت ۱۸۰۶ دلاری از بیشترین نرخ یک هفته اخیر حدود ۵ درصد پایین‌تر است. افت قیمت طلا همراه با اظهارات اخیر جرم پائول اتفاق افتاد.

بر اساس اظهارات وی احتمالا تا سال ۲۰۲۳ تورم بالا مربوط به اشتغال زیاد است. وی گفت که اگر تورم بیش از سناریوی پایه فدرال رزرو افزایش یابد برای پایین آوردن آن اقدام می‌شود. پائول بر قدرت ابزارهای فدرال رزرو برای کنترل تورم تاکید و تکرار کرد که در صورت لزوم برای کاهش تورم از این ابزارها استفاده می‌شود. اظهارات پائول نسبت به بهبود اقتصادی و وضعیت اشتغال امیدوارکننده بود و نشانه‌ای از نگرانی و ضعف فدرال رزرو برای کنترل تورم در صورت لزوم در آن دیده نمی‌شد.