شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کره شمالی#ایالات متحده

کره‌ شمالی: برای تقابل و رویارویی با آمریکا آماده‌ایم


کره‌ شمالی: برای تقابل و رویارویی با آمریکا آماده‌ایم

رئیس کره شمالی در اظهاراتی گفت، این کشور هم برای مذاکره و هم تقابل و رویارویی با ایالات متحده آماده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کیم جونگ اون رئیس کره شمالی در نخستین اظهارات مستقیمش خطاب به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است: کره شمالی هم برای مذاکره و هم تقابل با ایالات متحده آماده است، به خصوص تقابل و رویارویی.

 

رئیس کره شمالی در نشست کمیته مرکزی حزب کارگران با ارائه تجزیه و تحلیل مفصلی از سیاست دولت بایدن در قبال پیونگ یانگ، راهبردهای متناسب و اقدامات متقابل تاکتیکی را برای برخورد با واشنگتن ارائه کرده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد: رئیس کره شمالی بر لزوم آماده بودن این کشور هم برای مذاکره و هم تقابل و رویارویی با آمریکا با هدف حفاظت از هویت و اتحاد و منافع و استقلال کشور تاکید کرده است.

وی افزود: چنین اقداماتی فضای آرام و امنیت کشور ما را تضمین خواهد کرد.

در این گزارش به اقدامات پیشنهادی رئیس کره شمالی اشاره نشده است. اظهارات کیم جونگ اون دو روز قبل از سفر سونگ کیم فرستاده ویژه آمریکا به کره جنوبی بوده است.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد: سونگ قرار است با همتایان کره‌ای و ژاپنی خود مذاکره کند و در جریان این سفر که تا 23 ژوئن ادامه خواهد داشت، با سایر مقام‌های ارشد کره جنوبی نیز دیدار خواهد کرد.

روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی نخستین بار در ماه می با یکدیگر دیدار کرده و بر لزوم تلاش‌های مشترک برای بازگرداندن کره شمالی به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای تاکید کردند.

کره شمالی بارها سیاست‌های خصمانه آمریکا و متحدانش را محکوم کرده است.

انتهای پیام/