شهر خبر

رییس ستاد انتخابات تهران:

مردم برای رای‌دادن خودکار شخصی و ماسک همراه داشته باشند / انتخابات تا ساعت ۲ بامداد تمدید می‌شود

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: براساس آخرین آماری که داریم در استان تهران ۶۸۴۶ شعبه اخذ رای داریم و ۴ انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراها و میان‌دوره‌ای مجلس و میان دوره‌ای مجلس خبرگان برگزار می‌شود.

مردم برای رای‌دادن خودکار شخصی و ماسک همراه داشته باشند / انتخابات تا ساعت ۲ بامداد تمدید می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، شکرالله حسن بیگی رییس ستاد انتخابات تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات در استان تهران گفت: از نیمه دوم مهرماه سال گذشته ستاد انتخابات استان را تشکیل دادیم و تا روز چهارشنبه گذشته جلسه سی‌ام نیز برگزار شد. همچنین جلساتی در شهرستان‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: کارها با هماهنگی خوبی که بین هیات‌های اجرایی و نظارت وجود دارد، انجام شد. براساس آخرین آماری که داریم در استان تهران ۶۸۴۶ شعبه اخذ رای داریم و از این تعداد ۳۷۹۷ شعبه صرفا برای شهر تهران است در مقایسه با استان‌های دیگر این تعداد شعب اخذ رای با تعداد شعبات ۱۱ استان کشور برابری می‌کند.

رییس ستاد انتخابات تهران با بیان اینکه در سایر استان‌ها دو انتخابات برگزار می‌شود، گفت: در استان تهران ۴ انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراها و میان‌دوره‌ای مجلس و میان دوره‌ای مجلس خبرگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افراد واجد شرایط در استان تهران گفت: در استان تهران  ۹ میلیون ۸۱۵ هزار و ۷۷ نفر واجد شرایط داریم برای تمامی شعب تعرفه ارسال شده است البته نزدیک ۱۵ درصد تعرفه بیشتر توزیع شده است، همچنین تعدادی تعرفه در مخزن داریم تا شهرستان یا شعبه‌ای چنانچه متقاضی باشد بلافاصله برای آنها تعرفه ارسال شود.

حسن بیگی گفت: شب گذشته تا صبح همکاران ما در بخش  فناوری در حال راه‌اندازی دستگاه احراز هویت و پیکربندی بودند تا دستگاه‌ها فعال شد اما متاسفانه تا ساعت ۷:۳۰ صبح ۱۷۰ تا ۱۸۰ دستگاه غیرفعال بود و اعلام کردیم اگر ظرف نیم ساعت فعال شد، انتخابات آنلاین باشد و اگر نشد انتخابات به صورت آفلاین برگزار شود. اشکالات کوچکی وجود داشت و خوشبختانه رفع شده است و در حال حاضر فقط در  سه شعبه اخذ رای هنوز انتخابات فعال نشده و مابقی شعب در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: از مردم درخواست می‌کنیم تا کار رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند، هچنین خودکار شخصی و ماسک همراه داشته باشند. براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و با تأیید وزارت کشور انتخابات تا ساعت ۲ بامداد تمدید می‌شود.

حسن بیگی با بیان اینکه تاکنون مشکل امنیتی نداشتیم، گفت:  با توجه به افزایش جمعیت و همچنین به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ۲۰۰ شعبه اخذ رای اضافه کردیم همچنین شعب سیار به زندان‌ها، پادگان‌ها، بیمارستان و ... ارسال می‌شود و اگر شعبه‌ای با ازدحام و شلوغی مواجه شود، بلافاصله شعبه سیار به آنجا اعزام خواهد شد.