شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تاریخ

سلطانی‌فر:

امروز مردم برگ زرینی در تاریخ حمایت از نظام رقم می‌زنند

وزیر ورزش و جوانان گفت: مردم حتماً شرکت گسترده ای در پای صندوق‌های رای خواهند داشت و برگ زرین دیگری در تاریخ حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم خواهند زد.

امروز مردم برگ زرینی در تاریخ حمایت از نظام رقم می‌زنند

به گزارش منیبان، مسعود سلطانی‌فر روز جمعه پس دادن رای در جمع خبرنگاران تصریح کرد: امروز روز بزرگی برای مردم و سرنوشت‌سازی برای تثبیت و تحکیم پایه‌های نظام است.

وی افزود: مردم حتماً شرکت گسترده در پای صندوق‌های رای خواهند داشت و برگ زرین دیگری در تاریخ حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم خواهند زد. مردم در روزهای حساسی که به عنوان روزهای انتخابات در این ۴۳ سال گذشته با حضور گسترده توانسته‌اند برگ‌های زرینی در تاریخ مبارزات خود به ثبت برسانند.

سلطانی‌فر تصریح کرد: روزهای سرنوشت‌سازی است و انشاالله مردم با حضور گسترده خود سرنوشت چهار ساله آینده کشور به خصوص در بخش انتخاب ریاست جمهوری رقم بزنند و کمک خواهند کرد مسیر رشد و توسعه کشور با بالندگی استمرار پیدا کند و به امید خدا مسیر توسعه کشور با رای مردم سرعت بیشتری بگیرد و مشکلات به امید خدا حل شود و بتوانیم همچنان از این نیروی عظیم مردم و حضور در صحنه‌های مختلف استفاده کنیم و در جهت تحقق اهداف و آرمانهای خود برای کشور قدم‌های اساسی  برداریم.

وی درخصوص حضور ورزشکاران در انتخابات اظهار کرد: ورزشکاران با دو میلیون نفر از اعضای سازمان‌های مردم نهاد با بیش از ۱۷۰۰ سازمان در انتخابات حضور خواهند داشت و با این حضور و حماسه‌ای که آفریده می‌شود، به امید خدا پشتوانه  ای برای حرکت مردم به سمت توسعه و پیشرفت و بالندگی است و انشالله با رفع مشکلات، به امید خدا  بتوانیم مسیر توسعه کشور را با حضور مردم و حمایت جوانان و ورزشکاران با سرعت بیشتری ادامه دهیم و بتوانیم به اهداف و آرمان‌های خود برسیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به اینکه بعد از انتخاب کجا خواهید بود، گفت: فعلا فکر نکرده‌ام و به هر حال باید ببینیم کجا مسئول خواهیم بود.

اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه دو انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل شرایط کرونایی و پرهیز از تجمع، یک ساعت زودتر از انتخابات دوره‌های قبل یعنی ساعت ۷ صبح روز جمعه 28 خرداد ماه آغاز شد و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درصورت تشخیص وزیر کشور رای گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد یافت.

از مجموع  ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات در کل کشور، ۲٩ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و  ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.

سن قانونی رای دهندگان ١٨ سال متولدین ٢٨ خرداد ١٣٨٢ و قبل از آن و تعداد رای اولی‌ها یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر از این تعداد زن هستند.